در حاشیه نمایشگاه طراحی پوشاک ایرانی اسلامی «مستوره» مطرح شد؛

کشورهای اسلامی هدف ایران در صادرات صنعت پوشاک

دبیر علمی نمایشگاه طراحی پوشاک ایرانی اسلامی «مستوره» گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند بهترین بازار هدف ایران در بخش صادرات صنعت پوشاک باشند.
کد خبر: ۳۴۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ - 12May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه طراحی پوشاک ایرانی اسلامی «مستوره» با هدف هم‌افزایی علم و صنعت به همت بسیج اساتید دانشگاه الزهرا (س)، و با همکاری گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و گروه معارف دانشکده الهیات، در راستای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تقویت حرکت‌های دانش بنیان، برگزار شد.

این نمایشگاه به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)، با حضور صنعت‌گران فعال پوشاک کشور، از جمله مهندس قادریان رئیس بسیج اصناف و پوشاک کشور افتتاح شد.

از جمله دستاوردهای رویداد یادشده، نشست و گفتگوی چهره به چهره فعالان صنعت پوشاک کشور با دانشگاهیان فعال در این عرصه بود که با هدف تسهیل روند اشتغالزایی طراحان پوشاک ایرانی و اسلامی همچنین سعی در عملیاتی نمودن رونق تولید ملی در بین دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوشاک «مستوره» سید هوشنگ قادریان رئیس بسیج اصناف پوشاک ایران جهت هم‌افزایی و رونق ارتباط دانشجویان و صنعت، ارائه طرح هایی برای زمان بیشتر در این نمایشگاه را خواستار شد و گفت: آمادگی بازدید دانشجویان از کارخانه‌های پوشاک کشور به وجود آمده است.

ربابه غزالی دبیر علمی این رویداد در ادامه طی سخنانی با اشاره به اینکه بحث هم‌افزایی و ارتباط بین بخش‌های صنعت و هنر، حلقه مفقوده ای است که‌ باید مورد توجه بیشتر دانشگاه ها قرار گیرد، گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند بهترین بازار هدف ایران در بخش صادرات صنعت پوشاک باشند.

وی هدف برگزاری این رویداد را ایجاد فضایی برای نمایش لباس ایرانی اسلامی دانست و افزود: مستوره با رویکرد ارتباط با صنعت و همچنین معرفی توانمندی دانشجویان طراحی پارچه و لباس این دانشکده به بخش صنعت و ایجاد فضای شغلی وکارآموزی برای جوانان دانشجو می باشد.

نمایشگاه پوشاک «مستوره» از روز شنبه ۱۸ تا چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به آدرس نگارخانه هنر دانشگاه الزهرا(س) برگزار است که علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها