سردار کوهکن در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سیستان و بلوچستان در عملیات بیت‌المقدس 24 شهید را تقدیم کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در عملیات بیت‌المقدس 24 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
کد خبر: ۳۴۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 15May 2019

آزادسازی خرمشهر کار خدا و معجزه الهی بودسردار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: علی‌رغم تلاش و زحمت‌های بسیاری که رزمندگان کشیدند، ولی آزادسازی خرمشهر کار خدا و معجزه الهی بود.

وی گفت: باید این ایام را جهت غفلت از فراموشی یادآوری کنیم تا امت و ملت ما این اسوه‌ها و الگوها را در جلوی روی خودشان داشته باشند و یادشان بیاد که شرایط سخت‌تری هم داشتیم و از این شرایط پیروز میدان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان بیان کرد: از 10 اردیبهشت تا 3 خرداد به مدت 26 روز عملیات بزرگ و معجزه آسای بیت‌المقدس در چهار مرحله طول کشید.

وی ادامه داد: اولین ویژگی آزادسازی خرمشهر این بود که تمام کشورهای غربی وشرقی کمک صدام بودن تا دست ما را از خرمشهر کوتاه کنند، ویژگی دوم در عملیات‌های مهم دشمن سه برابر نیرو داشتند که ما در این عملیات از نطر تجهیزات و نیرو نسبت به دشمن عقب بودیم و این معجزه بود که بخش زیادی از اراضی آزاد شد.

کوهکن متذکر شد: در این عملیات بیش از 19 هزار نفر جنگنده یا نیروی رزمی عراقی را اسیر و بیش از 16 هزار نفر تلفات نیروهای عراقی بودند و در این عملیات عراق کمرشکن شد و همه دنیا و عراق فهمیدند که تصرف یک هفته خواب بیش نبوده و تعبیر و تفسیر نشد.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان در عملیات بیت‌المقدس 24 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی گفت: تکلیف می‌شود بر ما روزی که به معجزه الهی معروف است را گرامی بداریم، 16 کمیته تشکیل شده که برنامه‌های مختلفی در سطح استان را پیگیری کنند و 26 برنامه محوری داریم. 

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان بیان داشت: این برنامه‌ها تصویب و ابلاغ شده که همه شهرستانها این برنامه‌ها را اجرایی کنند. امسال این ایام با لیالی قدر مصادف شده که این برنامه‌ها از یکم خرداد آغاز و تا 4 خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها