امروز؛

همایش مؤلفان و ناظران کتب دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد

اولین همایش مؤلفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با تشکیل قرارگاه امام صادق(ع) در حوزه متن، محتوا و تامین زیرساخت‌های علمی پژوهشی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ - 18May 2019

همایش مولفان و ناظران کتب دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری سپاه در همایش مؤلفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه نمی‌تواند بدون پشتوانه قرآن و اهل بیت (ع) و علم و پژوهش حرکت کند، اظهار داشت: کتب علوم نظامی دانشگاه باید با تکنولوژی روز نظامی جهان منطبق باشد و از لحاظ علمی و پژوهشی خلائی در متن و محتوا نداشته باشیم؛ باید با نگاه دقیق، تلاش و مجاهدت در این راه، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) را به انتظارات، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای نزدیک کنیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) افزود: با تشکیل قرارگاه امام صادق (ع) می‌توانیم گام مهم و موثری در بروز رسانی متن و محتوای علمی پژوهشی دانشگاه برداریم؛ جون می‌خواهیم دانشجویان علاوه بر محتوای علمی پژوهشی روز دنیا، درس مجاهدت و فداکاری در راه اسلام را نیز بیاموزند.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا پناهیان هم گفت: تحجر فقط مربوط به گذشتگان و آدم‌های بی‌سواد نیست، گاهی دانشجویان جوان نیز با عدم فکر و اندیشه به بن بست‌های علمی پژوهشی می‌رسند؛ لذا محتوای آموزشی ما نباید پویایی و خلاقیت را از دانشجویان بگیرد بلکه باید فکر و قلب دانشجو را با خود درگیر کرده و روشنای علمی را برای دانشجو ارمغان آورد.

وی در ادامه افزود: علوم غربی به بن بست رسیده که نتیجه آن در افول ابرقدرت‌ها نمایان است؛ پس ما نباید تمام مرجع و رفرنس‌های علمی‌مان فقط کتب دانشمندان غرب باشد؛ نباید دانشجویان را در برابر علوم غربی مرعوب کنیم، بلکه با راهنمایی و امیدواری در تحقیق و پژوهش، افق‌های والای علمی را برای دانشجویان روشن کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به جنگ افروزی‌های تمدن غرب در منطقه جنوب شرق آسیا هم عنوان کرد: دانشمندان غربی اگر در مبانی علمی شان به نتیجه‌ای می‌رسیدند، هیچ گاه دست به اسلحه نمی‌بردند؛ این آتش افروزی‌ها افول تمدن غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: سپاه در مدیریت منطقه خیلی بهتر از غربی‌ها عمل می‌کند مانند مدیریت در جهاد سازندگی، مدیریت در حل بحران‌های منطقه و مدیریت در تامین امنیت، که غربی‌ها با صرف هزینه‌های چند صد برابری از حصول به آن عاجز‌ هستند.

در پایان مراسم سردار رضا مازندرانی مسئول قرارگاه امام صادق (ع) به تبیین و تشریح شیوه‌های جدید تدوین کتب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) پرداختند.

گفتنی است در همایش مؤلفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) سردار علی فضلی فرمانده این دانشگاه، سردار محسن رفیق دوست، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، محمد حسین رجبی دوانی و سرداران احمد بیگدلی، علی محمد نائینی و رضا مازندرانی مسئول قرارگاه امام صادق (ع) به همراه جمعی از اساتید و فرماندهان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه آموزش سپاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار