همایش مولفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد

اولین همایش مولفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تشکیل قرارگاه امام صادق (ع) در حوزه متن، محتوا و تامین زیرساخت‌های علمی پژوهشی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ - 18May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش مولفان و ناظران کتب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با حضور سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه، محسن رفیق دوست، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، محمد حسین رجبی دوانی، سردار احمد بیگدلی، سردار علی محمد نائینی، سردار رضا مازندرانی مسئول قرارگاه امام صادق (ع) و جمعی از اساتید و فرماندهان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه آموزش سپاه برگزار شد.

سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه نمی‌تواند بدون پشتوانه قرآن و اهل بیت (ع) و علم و پژوهش حرکت کند؛ کتب علوم نظامی دانشگاه باید با تکنولوژی روز نظامی جهان منطبق باشد و از لحاظ علمی پژوهشی، خلائی در متن و محتوا نداشته باشیم. باید با نگاه دقیق، رفیع، تلاش و مجاهدت در این راه، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) را به انتظارات، ولی امر مسلمین نزدیک کنیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) افزود: با تشکیل قرارگاه امام صادق (ع) و توسل به این امام عزیز انشاء الله می‌توانیم گام مهم و موثری در بروز رسانی متن و محتوای علمی پژوهشی دانشگاه برداریم. ما می‌خواهیم موارد درسی دانشجویان علاوه بر محتوای علمی پژوهشی روز دنیا، درس مجاهدت و فداکاری در راه اسلام را نیز بیاموزد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: تحجر فقط مربوط به گذشتگان و آدم‌های بی سواد نیست، گاهی دانشجویان جوان نیز با عدم فکر و اندیشه به بن بست‌های علمی پژوهشی می‌رسند. محتوای آموزشی ما نباید پویایی و خلاقیت را از دانشجویان بگیرد. باید فکر و قلب دانشجو را با خود درگیر کرده و روشنای علمی را برای دانشجو ارمغان آورد.

پناهیان در ادامه افزود: علوم غربی به بن بست رسیده است و نتیجه آن در افول ابرقدرت‌ها نمایان است، پس ما نباید تمام مرجع و رفرنس‌های علمی مان فقط کتب دانشمندان غرب باشد، نباید دانشجویان را در برابر علوم غربی مرعوب کنیم، بلکه با راهنمایی و امیدواری در تحقیق و پژوهش، افق‌های والای علمی را برای دانشجویان روشن کنیم.

وی با اشاره به جنگ افروزی‌های تمدن غرب در منطقه جنوب غرب آسیا، گفت: دانشمندان غربی اگر در مبانی علمی شان به نتیجه‌ای می‌رسیدند، هیچ گاه دست به اسلحه نمی‌بردند. این آتش افروزی‌ها افول تمدن غرب و آمریکا را نشان می‌دهد.

پناهیان تاکید کرد: سپاه در مدیریت منطقه خیلی بهتر از غربی‌ها عمل می‌کند. مدیریت در جهاد سازندگی، مدیریت در حل بحران‌های منطقه و مدیریت در تامین امنیت، که غربی‌ها با صرف هزینه‌های چند صد برابری سپاه از حصول به آن عاجز‌اند.

در پایان مراسم سردار رضا مازندرانی مسئول قرارگاه امام صادق (ع) به تبیین و تشریح شیوه‌های جدید تدوین کتب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) پرداخت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار