هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی درآمد‌های غیر نقدی شهرداری در سال ۹۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از کاهش ۵۰ درصدی درآمد‌های غیر نقدی شهرداری تهران در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ - 19May 2019

کاهش ۵۰ درصدی درآمد‌های غیر نقدی شهرداری در سال ۹۷به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و چهل و دومین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل اختلاف نظر‌ها در جلسات گذشته شورا، اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها به تصویب نرسید و در این جلسه تصویب ادامه اساسنامه در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص گزارش مالی سال ۹۷ شهرداری گفت: خوشبختانه ما در بعد درآمد نقدی بیش از ۱۰۰ درصد درآمد داشتیم و در درآمد غیر نقدی ۵۰ درصد کاهش داشتیم؛ لذا باید تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم تا درآمد‌های غیرنقدی افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه عوارض شهرسازی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: عوارض شهرسازی ۴۰۰ درصد نیست؛ عوارض بر اساس دو نکته تصمیم دولت در پارامتر «پی» می‌گیرد و ربطی به شورا ندارد و در آنجا ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علت اصلی افزایش این بوده که در سال گذشته نسبت به عوارض جدید تصمیم‌گیری کردیم و افزایش را منوط به تصمیم هیأت دولت و وزارت اقتصاد و دارایی در مورد پارامتر عدد «پی» کردیم که دولت خودش این عدد را ۳۶ درصد افزایش داد و ربطی به شورای شهر ندارد.

هاشمی گفت: از سال ۹۱ تغییری در پارامتر‌های دیگر داده نشد و چیزی حدود همین مقدار هم افزایش یافت؛ متوسط می‌تواند در حد ۷۰ درصد باشد به شرط اینکه منطبق با عدد پی دولت باشد، آن چیزی که ما تصویب کردیم، ۴۰ درصد برای چهار سال بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره توقع شورای شهر از دستگاه قضا در زمینه رسیدگی به پرونده‌های شهرداری نیز گفت: در این خصوص درخواست جلسه‌ای با حجت‌الاسلام رئیسی داشتیم و این پرونده‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار