برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در کرمان تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 21May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمد مهدی ابوالحسنی» مدیر کل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم خرمشهر با کمترین امکانات، بزرگترین مقاومت تاریخ در ایران را رقم زدند و توانستند ارتش بعث عراق را که تمام دنیا از آن حمایت می‌کرد در خرمشهر متوقف کنند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌هایی که دارد، هیچ کشوری جرأت جسارت به آن را نخواهد داشت و مردم ایران خود دیگر آب‌دیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای دنیا با یک تشر آمریکا به هراس می افتند، افزود: بیش از یک سال است که رئیس جمهور دیوانه آمریکا ما را تهدید می‌کند و ما هیچ ترسی نداریم، این برگرفته از مقاومت خرمشهر است.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد ما این مقاومت بزرگ را پاس داریم و آن را ترویج دهیم، اظهار داشت: جوانان باید بدانند که خرمشهر چگونه آزاد شده است و برای آزاد شدن آن خون شش هزار شهید ریخته شده که باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: امروز باید به سراغ فاتحان خرمشهر برویم و جویای احوال آن‌ها و قدردان از خودگذشتگی‌های این عزیزان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان به نقش پر رنگ رزمندگان لشکر 41 ثارالله در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: 30 برنامه رسمی در ستاد بزرگداشت سوم خرداد دیده شده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد پرداخت و گفت: مراسم غبارروبی و گل افشانی قبور مطهر شهدا، گردهمایی پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس همراه با خاطره گویی، برگزاری نشست تخصصی با اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه عرصه خبر در سالن شهید مرتضوی استانداری، برگزاری شب خاطره دفاع مقدس با محوریت فاتحان خرمشهر از برنامه هایی این ایام است.

برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در کرمان تشریح شد

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خاطره نویسی و داستان نویسی با موضوع شهدای روحانی اظهار داشت: نصب تمثال مبارک شهدای عملیات بیت‌المقدس در سطح شهر و فضاسازی شهری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سراسر استان ویژه افطار همراه با برگزاری نمایشگاه عکس و جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر شهدای گمنام و رونمایی از 3 نرم افزار شهید ویژه تلفن همراه و موسیقی سنتی با کلام با عنوان «چکامه» و همچنین تولید و پخش موشن گرافی نقش لشکر 41 در عملیات بیت المقدس از دیگر برنامه های اجرایی این ایام است.

 محمدمهدی ابوالحسنی با اشاره به مراسم تجلیل از اسوه‌های صبر ومقاومت با عنوان حماسه زینبی که ویژه سوم خرداد می باشد، گفت: افتتاح اولین موکب شهدای گمنام، برگزاری 30 نمایشگاه عکس خرمشهر در 30 مصلی نمازجمعه سراسر استان، اجرای نمایش خیابانی، نقد کتاب های «کفش های بابا» و «بابای قهرمان» در شهرستان سیرجان و دیدار با تعدادی از فاتحان خرمشهر از دیگر برنامه‌های ویژه سوم خرداد می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها