به گزارش خبرنگار دفاعپرس از یزد، «امیر ترقی نژاد» مدرس رسانه و مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست بازخوانی نقش رسانه های استان یزد در دوران دفاع مقدس که صبح امروز با حضور اهالی، صاحب نظران و اساتید رسانه برگزار شد، با اشاره به نگاه تاریخی به جنگ، اظهار داشت: قبل از انقلاب روزنامه های کیهان، اطلاعات و آیندگان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در جنگ نیز روزنامه رسالت جایگزین روزنامه آیندگان شد.
وی ادامه داد: جریان شفاهی مثل آهنگرانها و آوینی ها در کنار رسانه های مکتوب؛ سبب بروز روحیه ای حماسی در بین اقشار مردم شد.
مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به فیلم نیمروز افزود: پارایزیت هایی در جنگ که نمونه آن در این فیلم آمده است باعث شد خبرنگاران نتوانند نقش کامل خود را در دوران دفاع مقدس ایفا کنند.
ترقی نژاد تاکید کرد: نوجوانان و جوانان آن دوران روزنامه را مطالعه نمی کردند، بنابراین موزیک های حماسی و روایتگری ها باعث حضور آنان در جنگ تحمیلی و مقابله با دشمن شد.
این مدرس رسانه رویکرد رسانه ها را بعد از جنگ ضعیف قلمداد کرد و یادآور شد: خبرگزاری دفاع مقدس مدت کوتاهی است که شروع به فعالیت کرده است و برخی از خبرگزاری ها هم بخش کوتاهی به جهاد و مقاومت اختصاص داده اند که اطلاعاتشان اصلا تخصصی نیست.
وی ادامه داد: باید در نشر آثار دفاع مقدس به گونه ای شایسته عمل کرد و عموم جامع در جریان ارزش های شهدا و رزمندگان قرار بگیردند.
ترقی نژاد با اشاره به شکل دهی باورها و افکار عمومی توسط رسانه ها، گفت: باید بتوانیم در زمینه جنگ و دفاع مقدس حتی از ظرفیت رسانه های بین المللی بهرمند شویم.
انتهای پیام/