خبرنگار دوران دفاع مقدس:

صحنه‎های بسیاری از دوران دفاع مقدس به دلیل کمبود امکانات پوشش داده نشد

محمدعلی ذاکریان گفت: اگرچه فرماندهان هرگز به ما توجهی نمی‎کردند و ما کار خودمان را می‎کردیم، اما صحنه‎های بسیار زیادی از جبهه و پشت جبهه به دلیل کمبود امکانات از دسترسمان خارج شده است.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ - 22May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدعلی ذاکریان» از خبرنگاران دوران دفاع مقدس امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در بیرجند، با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی کمبود امکانات رسانه‌ای بسیار زیاد بود اظهار داشت: حتی در بیرجند دوربین و خبرنگاری نداشتیم که صحنه‌ها را منعکس کند و بیشترین چیزی که داریم خاطراتی است که از رزمندگان برایمان مانده است.

وی با بیان اینکه اولین دوره آموزشی خبرنگاری و فیلم سازی را شرکت کردم و به همراه دو نفر دیگر با سه دوربین خیلی ابتدایی که در اختیار داشتیم از خراسان بزرگ اعزام شدیم، مطرح کرد: در جبهه استقبال گرمی از دوربین نمی شد و افراد از آن دوری می‎کردند.

این خبرنگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: اگرچه فرماندهان هرگز به ما توجهی نمی‎کردند و ما کار خودمان را می‎کردیم، اما فضاهای بسیار زیادی از جبهه و پشت جبهه به دلیل کمبود امکانات از دسترسمان خارج شده است.

ذاکریان تبیین کرد: سپاه نیز در ادامه جنگ نشریه «پاسدار انقلاب» را راه‎اندازی کرده بود و در بیرجند نیز تولید نشریه «نبأ» توسط شهید «صمدیان» و «شهاب» انجام  و در سطح شهر توزیع می شد.

وی با بیان اینکه در بیرجند برای اطلاع رسانی بسیار با مشکل مواجه بودیم گفت: یک خودرو داشتیم که برای اطلاع رسانی‎های خاص در شهر دور می زدیم و مردم را در جریان قرار می دادیم.

این خبرنگار دوران دفاع مقدس با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر گفت: این خبر تا حدی مردم را به شور و نشاط آورد که در بیرجند مردم با روشن کردن چراغ خودروها و آمدن به خیابان ها شادی خود را نشان دادند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در رسانه کار می‎کنند بدانند پایه و اساس کاری که می کنند ریشه اش در دفاع مقدس بنا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها