نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در مشهد برگزار شد

نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت به منظور بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت با استفاده از ظرفیت رسانه با حضور مدیرکل حفظ آثار و شنر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت به منظور بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «علیرضا ابوترابی» قائم مقام صدا و سیمای خراسان رضوی، «قاسم فرودی» فرمانده بسیج صدا و سیمای خراسان رضوی و صاحب‌نظران حوزه خبر و رسانه امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست صمیمی و تخصصی اظهار داشت: 37 سال از دفاع جانانه ملت ایران اسلامی برای آزادسازی خرمشهر و تحقق وعده الهی که منجر به فتح خرمشهر شد، می‌گذرد.

وی با بیان اینکه 578 روز خرمشهر در اشغال نیروهای اشغالگر ارتش بعث عراق بود، خاطرنشان کرد: ارتش بعث عراق نام شهر خرمشهر را تغییر داده بودند و با ایجاد استحکامات متعدد بر این باور بودند که در این شهر ماندگار هستند و هیچکس قادر نخواهد بود که آنها را از خرمشهر بیرون براند.  

این مسئوول ادامه داد: با محاسبات مادی نیز اگر بازپس‌گیری خرمشهر مورد بررسی قرار می­‌گرفت آزادی خرمشهر از چنگال اشغالگران امکان­‌پذیر نبود. علی رغم سختی‌­ها و دشواری­‌هایی که در مسیر آزادسازی خرمشهر وجود داشت، اما این شهر آزاد شد و سندی بر حقانیت انقلاب اسلامی و پیروزی خون بر شمشیر در عصر سلاح‌های کشتار جمعی شد.

وعده خدا محقق می‌شود

وی با بیان اینکه در عملیات «الی بیت المقدس» یگان­‌های خراسان از جمله تیپ ۲۱ امام رضا(ع)، تیپ 18 جواد الائمه(ع)، لشگر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع) و جهاد سازندگی خراسان نقش موثری داشتند، تصریح کرد: مهمترین درس آزادی خرمشهر این بود که دست خدا بالاتر از همه دست‌­ها است. اگر برای خدا جهاد کردید خدا هم یاری‌تان خواهد کرد و پاداش مجاهدت و صبر مجاهدان راه حق را خواهد داد.

یوسفعلی‌­زاده تأکید کرد: بعد از گذشت 37 سال از فتح خرمشهر هر کجا به هدف قاطع و مهمی در مسیر تحقق اهداف و خواسته‌های انقلابی دست پیدا کردیم مبتنی بر این منطق بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که راهبرد نظام جمهوری اسلامی را مقاومت عنوان فرمودند، ابراز داشت: در ایام آزادسازی خرمشهر قرار داریم. روز سوم خرداد که روز مقاومت، ایثار و ایستادگی نامگذاری شده بیانگر این است که بر آن عهد که بستیم هستیم و این منطق مشخص نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

یوسفعلی‌­زاده در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: همانگونه که گروهی در حوزه تبلیغ، در خصوص مقاومت و ایثار کار اثباتی می­‌کنند یک جریان شبکه‌­ای عظیم نیز وادادگی و تسلیم در برابر مستکبرین و القای روحیه ناامیدی به مردم، نظام و مدیران را تبلیغ می‌کنند.

جمهوری اسلامی حرکت رو به جلو دارد

این مسئوول خاطرنشان کرد: به برکت حیات 40 سال انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار مسیر خود را در جهت توسعه و پیشرفت طی می‌­کند و از طرفی جبهه مقاومت را در دنیا شکل داده و خواب راحت را از چشم مستکبرین ربوده و مطامع‌شان را از بین برده است.

وی تأکید کرد: این‌ موفقیت­‌ها در جامعه باید بازگو و تبیین شود وگرنه دشمن در عملیات روانی که به راه انداخته آنقدر دروغ‌هایش را راست جلوه می‌­دهد تا مردم دچار تحلیل غلط بشوند.

این مسئوول افزود: با شرایط موجود در جامعه این انتظار می‌­رود که جبهه خودی با اتحاد و انسجام در حوزه فضای مجازی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آرایش جنگی بگیرد. با تحقق این مهم ضمن مشخص شدن هدف و خط، عملیات برای مقابله با توطئه‌­های دشمن طراحی می‌­شود. برای آزادسازی خرمشهر ارتش، سپاه، بسیج و مردم به میدان آمدند و در یک قالب مشخص سازماندهی شده و توسط یک قرارگاه مدیریت شدند تا آن فتح عظیم رقم خورد. ملت ایران اسلامی امروز نیز باید با استفاده از آموزه‌­های عملیات «الی بیت المقدس»، ضمن صف‌­آرایی در برابر دشمن، دسیسه‌­های استکبار را خنثی کنند.

انسجام لازمه فعالیت رسانه‌ای

یوسفعلی‌­زاده در ادامه سخنانش انسجام را لازمه فعالیت در حوزه ترویج ایثار و شهادت در عرصه رسانه دانست و افزود: برای موفقیت در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در عرصه رسانه، نیازمند هم‌افزایی هستیم. در ابتدای امر باید هم‌افزایی در اندیشیدن و اشتراک عقول صورت بگیرد. گام دوم باورمندی و مصمم شدن است و گام سوم حضور منسجم در میدان و انجام اقدامات عملیاتی است.

این مسئوول تأکید کرد: منافع‌ استکبار ایجاب می­‌کند که در جبهه باطل کنار هم باشند. اهل حق نیز باید هم افزا شوند. مصالح، منافع ملی و باورهای اعتقادی این جبهه نیز ایجاب می‌­کند تا اهل حق کنار هم باشند. جبهه رسانه‌ای، خبری و تبلیغی انقلاب اسلامی که جبهه ایستادگی و مقاومت و نه گفتن به دشمن است باید منسجم باشد. اگر این انسجام وجود نداشته باشد دشمن به داشته‌­های ملت ایران اسلامی طمع خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضرورت اتخاذ آرایش جدید توسط جبهه خودی، ضرورت مقابله با انحرافات و تحریف‌ها در حوزه دفاع مقدس، ضرورت انسجام بخشی به تشکل‌های جبهه انقلاب در حوزه رسانه، خبر و فضای مجازی، پرداختن به نقش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مدیریت جنگ، لزوم آشنایی با مبانی تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و اصول در جامعه، ضرورت انجام کار سنجیده در حوزه تولید محتوا مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس و عدم غفلت از تبلیغات محیطی حول ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت از جمله الزمات ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه رسانه بود که از سوی صاحب­‌نظران بیان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار