قالیباف در مانور بسیجیان 22 گانه شهر تهران:

دفاع مقدس گنجی تمام نشدنی است / فرهنگ جنگ تحمیلی تاکید بر آرمان گرایی دارد

شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ جنگ تحمیلی تاکید بر آرمان گرایی دارد، تصریح کرد: آرمان ها تغییر ناپذیر است و با درک اقتظاعات و با واقع بینی نسبت به مسائل روز و شرایط جامعه حرکت می کند که ما این را از دوران دفاع مقدس درس گرفتیم.
کد خبر: ۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ - 22September 2013

دفاع مقدس گنجی تمام نشدنی است / فرهنگ جنگ تحمیلی  تاکید بر آرمان گرایی دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر قالیباف شهردار تهران در گردهمایی بسیجیان و اعضای گردان های عاشورا و الزهرا شهرداری اظهار داشت: یادآوری ما از دوران دفاع مقدس به این دلیل است که ما نیازمند فرهنگ اسلامی و عبادت عاشورایی هستیم که جامعه ما بدون آن نمی تواند به حیات الهی خود ادامه دهد.


وی ادامه داد: نظام ما همچنان پیش رونده و کشور ما کشوری باثبات در شرایط سخت امروز منطقه است که همه اینها به برکت خون شهدا و مجاهدت های شهدای دفاع مقدس است.


شهردار تهران تصریح کرد: برای یادآوری دوران دفاع مقدس به جهت اینکه یادی از گذشته کرده باشیم جمع نشدیم، باور ما این است که فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه ماست؛ لذا ما با توجه به این نیاز گرد ما در اینجا جمع شده ایم.


قالیباف با اشاره به این موضوع که ما تنها به شورعاشورایی نیازمند نیستیم، بلکه توجه به جوهره فرهنگ کربلایی وعاشورایی که نهفته در فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم؛ تاکید کرد: دفاع مقدس گنجی تمام نشدنی است که توجه به این فرهنگ نیاز امروز ما را تکمیل می کند و این فرهنگ همان هویت اسلامی و ایرانی ماست که باید به آن توجه کنیم.


وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس به ما یاد می دهد که چگونه درک اقتضائات زمانه خود را به درستی داشته باشیم.


شهردار تهران بیان کرد: باید بدانیم که فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جنگ نیست، فرهنگ زندگی است. زندگی در همه عرصه های مادی و معنوی و تنها راه آینده نظام اسلامی که این کشور را تضمین می کند.


وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس تاکید بر آرمان گرایی دارد، تصریح کرد: آرمان ها تغییر ناپذیر است و با درک اقتضائات و با یک واقع بینی نسبت به مسائل روز و شرایط جامعه حرکت می کند که ما این را از دوران دفاع مقدس درس گرفتیم.


این سردار جنگ تحمیلی با اشاره به این مانور و گردهمایی بسیجیان شهرداری تهران، گفت: ما در اینجا گرد هم آمدیم که این فرهنگ را در چنین ایامی هرسال (هفته دفاع مقدس) با یاد شهدا گرامی بداریم.


وی در پایان گفت: انشاا... بتوانیم این فرهنگ اصیل جهادی و این فرهنگ مبتنی بر عاشورا و کربلا را در همه شئونات زندگی به کار بریم.


گفتنی است این گرهمایی با حضور مسئولین شهرداری، اعضای شورای شهر و تعدادی از بسیجیان و جانبازان عرصه جنگ به همراه سردار ذوالقدرجانشین، فرمانده سپاه محمد رسول الله برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار