امام جمعه تبریز:

آمریکا برای کاهش تنش‌ها با ایران دنبال میانجی است

حجت‌الاسلام‎والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم گفت: آمریکایی‌ها از مواضع قبلی‌شان عدول کرده‌اند و برای کاهش تنش‌ها با ایران دنبال میانجی‌ هستند.
کد خبر: ۳۴۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‎والمسلمین «سید محمدعلی آل‌ هاشم» امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به عقب‎نشینی ترامپ از لفاظی گذشته خود علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از گذشت چندین روز از لفاظی ترامپ و کاخ سفید، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بعد از تشدید لفاظی اخیر علیه کشورمان اکنون به دنبال تنش‎زدایی با ایران است.

وی بیان کرد: ترامپ در چرخش مواضع خود، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفته بود که خواهان رویارویی نطامی با ایران نیست و همچنین به نقل از منابع آگاه و موثق، دیپلمات‌های ارتش و دولت آمریکا اخیرا تلاش‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و درصدد یافتن راه برای‌ کاستن از این تنش‌ها هستند.

امام جمعه تبریز در این رابطه تاکید کرد: شیوع روحیه مقاومت و ایثار بین مردم و جوانان عامل مهم دیگری بود که جرات حمله نظامی را از آمریکا و حامیانش گرفت، البته باید پیشرفت چشمگیر نظامی و آمادگی بالای نیروهای مسلح را در این رابطه نادیده نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: رژیم بعثی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران، تجزیه کشور و تسلط بر منطقه به خرمشهر هجوم برد؛ اما در نهایت بعد از ۵۷۸ روز، خرمشهر در جریان عملیات فتح‎المقدس آزاد شد که با عنوان روز مقاومت و پیروزی نام گرفته است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است، اما هنوز هم آنگونه که شایسته حماسه‌سازی‌ها و مجاهدت‌های مردم و نیروهای مسلح بود، نتوانسته‌ایم این فرهنگ غنی را به نسل جدید جامعه منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که هویت ملی و اسلامی نسل حاضر به فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس گره خورده است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم راه بنیانگذار کبیر انقلاب و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام را ادامه دهیم باید مسیر نورانی شهدای والامقام دوران دفاع مقدس به نسل جدید و جوان منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد و ابراز داشت: افرادی که خاطره داشته و قلم به دست هستند، خاطرات دوران دفاع مقدس را بنویسند، البته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این رابطه وظایف سنگینی دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان برای ایجاد خلل در مسیر ما به تهدید، کارشکنی، سنگ اندازی و بحران سازی متوصل شده اند، افزود: معتقدیم این تلاش‌ها در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و ما با همان اراده دفاع مقدس، در جبهه‌های علمی، فرهنگی و فناوری به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و گفت: خبرها حاکی است که رژیم صهیونیستی حملات موشکی و پهبادی علیه سوریه را راه‌اندازی کرده که البته با واکنش سخت پدافند هوایی مواجه شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: به نظر صهیونیست‌ها و به ویژه نخست وزیر این رژیم با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدیدی در منطقه هستند؛ چراکه در شرایط دشوار سیاسی در داخل این رژیم قرار گرفته‌اند و برای نجات خود به دنبال انجام اقدامات تحریک کننده هستند. از سوی دیگر مقامات این رژیم درصدد بودند تا آمریکایی‌ها را علیه ایران تحریک و ترغیب به جنگ و حمله نظامی کنند.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: تاکنون محور مقاومت در مقابل این حرکات ماجراجویانه، خویشتن داری کرده؛ اما ضمن هشدار به سران این رژیم غاصب، تداوم هرگونه ماجراجویی از سوی این رژیم را به ضررشان می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار