سرلشکر رشید:

اقتدار امروز ایران، مرهون مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس/ اشتباه محاسباتی دشمن، برایش پرهزینه خواهد بود

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) توان دفاعی امروز کشور را مرهون مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس خواند و گفت: به دشمن هشدار می‌دهیم درباره قدرت و اراده ملت ایران، دچار اشتباه در محاسبه نشود که برایش پرهزینه خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 25May 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در صحن علنی امروز (شنبه چهارم خرداد) در خصوص رمز موفقیت رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و شکست رژیم بعث عراق و متحدانش سخنرانی کرد.

سرلشکر «غلامعلی رشید» با بیان اینکه توان دفاعی کشور که منجر به عقب نشینی دشمن شده است، اظهار داشت: توان دفاعی امروز کشور مرهون مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی و رزم جانانه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است. در حقیقت امروز ما خسارت‌ها و زیان‌هایی را که در دوران جنگ تحمیلی و به خصوص در آغازین روز‌های آن، به دلیل عدم آمادگی در مقابل دشمن تا بنِ دندان مسلح متحمل شدیم، را به واسطه ارتقای توان دفاعی و افزایش اقتدار کشورمان جبران کردیم.

وی با اشاره به تجربیات حاصل از دوران هشت سال دفاع مقدس و کینه کشور‌های غربی و شرقی نسبت به جمهوری اسلامی ایران که در حمایت از رژیم بعث عراق متجلی شده بود، گفت: تجربه نشان داد که دشمنان قسم خورده‌اند که تا حد تضعیف و نابودی نظام و انقلاب اسلامی ما از کار مضاعف دریغ نکنند؛ اما ما هرگز اهل جنگ نبوده و خواهان چنین امری نیستیم، ولی حق طبیعی هر ملت و کشور آزاده‌ای است که در مقابل دشمنان با تمام وجود از خود دفاع کند.

سرلشکر رشید تصریح کرد: ارتقای توان دفاعی که صرفا جنبه بازدارندگی دارد، افتخار و غرور ملی ما است.

وی با توجه به این نکته که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، رژیم بعث عراق با پرتاب موشک به بسیاری از شهر و روستا‌های ما، به مردم بی گناه ما رحم نکرد، افزود: امروز به جایگاهی از قدرت دست پیدا کرده‌ایم که تمام خطرات ناشی از تهاجم موشکی دشمن بعثی را به قدرت موشکی و پدافند هوایی مبدل کرده‌ایم. امروز اگر شاهد بهانه‌جویی‌های دشمنان نسبت به کشورمان در تمام عرصه‌ها هستیم، به این دلیل است که آن‌ها به خوبی به قدرت نظامی و دفاعی ما آگاه و واقف هستند.

این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس با توجه به این نکته که قدرت دفاعی و موشکی کشورمان، قدرتی مستقل و به دور از مداخله و کمک‌های بیگانگان است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در بحث تلاش برای افزایش توان دفاعی کشور، پرهیز از اظهار نظر، مداخله و کمک‌های دیگران است؛ ما در جهت ارتقای این قدرت که در چارچوب منابع ملی تعریف و تبیین شده است، از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، اما دشمنی دشمنان با ما همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امروز، قدرت و توان دفاعی و نظامی ما، کابوس دشمنان شده است و آن‌ها از این مسئله به شدت وحشت دارند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه امروز بحث درباره امنیت و ثبات خلیج فارس و تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع ملت ایران از جمله صدور نفت، امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: به دشمن هشدار می‌دهیم درباره قدرت و اراده ملت ایران، دچار اشتباه در محاسبه نشود که برایش پرهزینه خواهد بود.

وی اتحاد و انسجام امت اسلامی را موثرترین عامل شکست دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: با پیوند با ملت‌های منطقه، قدرت‌های مردمی و دفاعی ایجاد کرده‌ایم و همین امر موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران در برابر جنگ‌های احتمالی آینده شده است و عصبانیت آمریکایی‌های متجاوز و صهیونیست‌های غاصب از قدرت منطقه‌ای ایران، ناشی از همین تدبیر و استراتژی است که ایران هر دو مؤلفه قدرت را برای بازدارندگی در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: اول داشتن نیروی مسلح پرتوان و آماده در درون سرزمین ایران و دوم داشتن قدرت منطقه‌ای. در این دو مؤلفه، همه متفکرین و اندیشمندان و استراتژیست‌های نظامی برای بازدارندگی از تجاوز خارجی و ممانعت از جنگ، صحه می‌گذارند و آن را امری ضروری، لازم و حیاتی می‌دانند.

این مقام مسوول با اشاره به عملکرد رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و خصوصا جهاد آن‌ها برای آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: تجربه ما در جنگ تحمیلی نشان داد که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ایمان ملت ما به خدا و اراده آن‌ها در مسیر شکست دشمن نیست؛ در حقیقت شکست‌های پی‌درپی استکبار در منطقه و در رویارویی با ملت و کشور ما برگرفته از آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار