احتمال تعویق ارسال سامانه «اس-400» به ترکیه

وزیر دفاع ترکیه از احتمال تعویق در دریافت سامانه دفاع موشکی «اس-400» از روسیه به دلیل فشار‌های آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 28May 2019

احتمال تعویق ارسال سامانه «اس-400» به ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت که ممکن است تحویل سامانه دفاع موشکی «اس-400» ساخت روسیه به ترکیه به خاطر فشار‌های آمریکا چند ماه طول بکشد.

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «احوال» «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با تلویزیون «هابرترک» گفت: «این سامانه دفاع موشکی ممکن است در ماه ژوئن (تیر) به دست ما نرسد، اما در ماه‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد.»

خرید این جنگ افزار ساخت روسیه باعث ایجاد بحران سیاسی این کشور با ایالات متحده و متحدان غربی ترکیه در ناتو شده به طوری‌که سیاستمداران آمریکایی اواسط ماه ژوئن (تیر) را مهلت تعیین شده برای ترکیه برای لغو این قرارداد و مواجه نشدن با تحریم اقتصادی تعیین کرده‌اند.

 وزیر دفاع ترکیه البته مدعی شده که هیچ مهلتی از سوی آمریکا تعیین نشده است.

وزیر کشور ترکیه نیز روز یکشنبه ضمن اشاره به ضرورت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 برای مقابله با حملات احتمالی موشک‌های برد بلند گفت، در گذشته این کشور ابزاری را برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» در اختیار نداشت.

وبگاه احوال به نقل از روزنامه «ینی شفق» از رسانه‌های حامی دولت ترکیه نوشت که «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در مراسمی در استانبول در این زمینه اظهار داشت: «چرا نباید اس-400 را خریداری کنیم؟ ما در گذشته ابزار نداشتیم. نه تنها ما پول، بلکه قدرت و اعتماد به نفس نیز نداشتیم، اما امروز هر دو وجود دارد.»

اس-400، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل: موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند هم‌زمان 300 هدف را شناسایی کند. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، 27 کیلومتر است.

ترکیه همچنین علاقه مندی خود در ساخت دیگر تجهیزات نظامی با روسیه از جمله جنگنده‌های پیشرفته را اعلام کرده و روسیه نیز گفته که آماده است ترکیه را به جدیدترین جنگنده‌های «سوخو» مجهز کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که نیرو‌های مسلح ترکیه دوره آموزشی استفاده از سیستم‌های دفاع موشکی روسی، که علیرغم هشدار‌های واشنگتن خریده است، را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار