مسوول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

شب قدر بهترین فرصت برای توبه است

حجت‎الاسلام حسین بیرانوندی با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت برای توبه است، گفت: راه باز گشت به سوی خدا هیچ‌گاه بسته نیست ولی به دعا و درخواست از خداوند و جبران نیاز دارد، بنابر این از شب‌های قدر باید بیشترین استفاده را ببریم.
کد خبر: ۳۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ - 28May 2019

شب قدر بهترین فرصت برای توبه است

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسوول مشارکت رو حانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، در خصوص اعمال شب قدر اظهار داشت: بهترین اعمال در شب قدر دعاست، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است.

وی با بیان اینکه دعا یعنی در خواست، تمجید و تحمید و با خدای متعال سخن گفتن، افزود: بندگان خدا در زمان دعا کردن در واقع خدا را نزدیک خود احساس می‌کنند وحرف دل را با او درمیان می‌گذارند.

بیرانوندی در خصوص فضیلت شب قدر گفت: در شب قدر از هنگام غروب آفتاب سلام الهی شروع می‌شود تا وقتی که اذان صبح  ادامه دارد و این چند ساعت سلام الهی، امنیت الهی وخیمه‌ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است.

مسوول مشارکت رو حانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های‌دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه در ساعت های کیمیایی لیله القدر، بنده‌ی مومن باید حداکثر استفاده را  ببرد، به نقل سخنی از مقام معظم رهبری پرداخت که فرمودند: «ما معتقدیم که انسان فقط در سایه ارتباط و اتصال با حق تعالی است که می‌تواند به تکامل و تعالی دست پیدا کند.»

وی ادامه داد: این چیز کمی نیست که خدای متعال در قرآن کریم می‎فرماید: «لیله القدر خیر من الف شهر» یک شب، از هزار ماه بهتر و با فضیلت‌تر  و این چیز کمی نیست که رسول گرامی اسلام (ص) این ماه را ماه ضیافت الهی به حساب بیاورند مگر ممکن است که انسان وارد سفره کریم بشود و از آنجا محروم خارج شود.

بیرانوندی با بیان اینکه در شب قدر ملائکه برامام زمان (عج) نازل می‌شوند، تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده است که سر نوشت یک ساله بندگان، در این شب با امضاء امام زمان(عج) می‌رسد.

مسوول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های‌دفاع مقدس لرستان شب قدر را بهترین فرصت برای توبه خواند و خاطرنشان کرد: راه بازگشت به سوی خدا هیچ گاه بسته نیست ولی به دعا و درخواست از خداوند و جبران نیاز دارد، بنابر این از شب های قدر باید بیشترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار