روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین گفت: روز قدس به نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ - 01June 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو همزمان با گرامی‌داشت روز قدس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فدراسیون بوسنی و هرزگوین (فنا) به تشریح اهمیت روز قدس و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص آینده فلسطین پرداخت. 

حیدری اظهار داشت: یکی از سنت‌های معاصر جهان اسلام که یادگار رهبر فقید ایران، امام خمینی (ره) است روز قدس یا روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این روز مردم روزه‌دار با حضور در یک راهپیمایی میلیونی آمادگی خود را برای حمایت از مظلومان اعلام و با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیسم و ظلم آنها به ملت مسلمان فلسطین، ضمن دفاع از مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری اسرائیل، از تلاش‌های فلسطین برای کسب حقوق مشروع خود حمایت می‌کنند.

سفیر کشورمان با تاکید بر اهمیت پاسداشت روز جهانی قدس اضافه کرد: الحمدالله اکنون روز قدس در کشورهای زیادی گرامی داشته می‌شود و در واقع روز قدس به نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه بدل شده است.

حیدری با اشاره به باطل بودن طرح جدید موسوم به معامله قرن گفت: تلاش‌های سازماندهی شده برخی قدرت‌های بزرگ جهانی در جهت پایمال کردن حقوق مشروع ملت فلسطین و حمایت بی حد و حصر از اشغالگران که اقدامات و برنامه‌های ماه‌های اخیر شاهد آن است ضرورت حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف را مضاعف کرده و لذا ان‌شاءالله تا روزی که مردم و فلسطین به خواسته خود برسند، گرامیداشت روز قدس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار