گزارش دفاع‌پرس/

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی را بیشتر بشناسید

امیر سرتیپ رحیم‌زاده اخیرا به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و با موافقت فرمانده معظم کل قوا به عنوان جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) منصوب شده است.
کد خبر: ۳۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ - 03June 2019

امیر سرتیپ رحیم زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در پی تغییرات ساختاری در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش، با پیشنهاد امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و موافقت و تصویب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ ستاد «قادر رحیم‌زاده» به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) منصوب شده است.

بر این اساس، در گزارش ذیل به معرفی جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) پرداختیم.

امیر رحیم‌زاده، بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۹ به ارتش جمهوری اسلامی پیوست و پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده افسری امام علی (ع) در رسته توپخانه جذب نیروی زمینی شد.

وی پس از اینکه سامانه «اسکای‌گارد» در اختیار ارتش قرار گرفت، دوره‌های آموزشی فنی سامانه پدافندی «اسکای‌گارد» را با موفقیت سپری کرده و به طور رسمی وارد رسته پدافند هوایی شد. امیر رحیم‌زاده همچنین در سال‌های آخر جنگ نیز به عنوان افسر آتشبار وارد عرصه جنگ شد.

امیر رحیم‌زاده بعد از جنگ تحمیلی به دلیل لیاقت و برجستگی‌های عملیاتی که از خود نشان داد، مدتی را به عنوان فرمانده گردان «اسکای‌گارد» در امیدیه از توابع استان خوزستان مشغول به خدمت و پس از آن نیز به فرماندهی گروه‌های پدافند هوایی در یگان‌های حساس ازجمله گروه پدافند هوایی تهران منصوب شد.

سرتیپ رحیم زاده پیش از اینکه یگان پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش منفک شود، یعنی در زمان فرماندهی امیر سرتیپ «کریم قوامی» مدتی را به عنوان فرمانده پدافند هوایی نهاجا مشغول به فعالیت بود.

وی پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در سال ۱۳۸۷ به ستاد ارتش رفت و پس از مدتی به عنوان جانشین معاونت طرح و برنامه مشغول کار شد و سپس مسئولیت این معاونت را به عهده گرفت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها