صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در قالب یک فیلم خوب به نمایش درآورد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ساخت فیلم‌سینمایی برای قیام ۱۵ خرداد نیازمند یک فیلم نامه خوب است، گفت: در حوزه سینمایی زمینه‌های بیشتری را برای نمایش این قیام لازم داریم و حتماً سینما یک فیلم نامه خوب می‌خواهد تا مبنایی باشد برای اینکه اتفاقی در فیلم سینمایی هم رخ دهد.
کد خبر: ۳۴۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ - 04June 2019

صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در قالب یک فیلم خوب به نمایش درآوردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید عباس صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مورد اتفاق هنری برای قیام ۱۵ خرداد گفت: خود این اتفاق باید در مردم شهر پیشوا شعله‌ای را ایجاد کند زیرا این جز کارهایی نیست که با بخشنامه صورت پذیرد بلکه باید از منظر روحی و وجودی برای مردم ملموس‌تر بشود.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید اجزای مختلف این قضیه در حوزه رمان، فیلم مستند، شعر و فیلم سینمایی و هم عزیزانی که در این منطقه حضور دارند و کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم خط‌های ارتباطی و اتصال بین هنرمندان است تا مساله قیام ۱۵ خرداد شکل گرفته و شعله‌ور شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی شهرهایی از این قبیل می‌توانند هویت‌های خود را با این اتفاقات تقویت کنند، شهرهایی که می‌توانند در معرض پاره‌ای از مخاطرات باشند بعدها تغییراتی در آنها به وجود آمده که به تاریخ و بقای شهرشان برای آینده کمک می‌کند.

صالحی در مورد تلاش در زمینه فیلم سازی برای قیام ۱۵ خرداد یادآور شد: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً در این مسیر به کمک این شهرها می‌آییم تا بتوان یک اتفاق مکتوب و مستند خوب ایجاد کرد، در حوزه سینمایی زمینه‌های بیشتری را لازم داریم و حتماً سینما یک فیلم‌نامه خوب می‌خواهد تا مبنایی باشد برای اینکه اتفاقی در فیلم سینمایی هم رخ دهد.

وی در پایان در مورد سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد ریشه و بنیاد انقلاب اسلامی بود.

انتها پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار