سخنگوی وزارت امور خارجه بر واگذاری امور به غیرنظامیان در سودان تاکید کرد

عباس موسوی ضمن ابراز نگرانی از تشدید منازعه قدرت در سودان و تبدیل این کشور به صحنه منازعه محورهای خارجی، بر لزوم توجه به مطالبات مردم و اهمیت واگذاری سریع امور به غیر نظامیان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 04June 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه بر واگذاری امور به غیرنظامیان در سودان تاکید کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید منازعه قدرت در سودان و تبدیل شدن این کشور به صحنه منازعه محورهای خارجی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان کشته شدگان و قربانیان حوادث روزهای اخیر بر واگذاری امور داخلی این کشور به دست غیرنظامیان و توجه به خواسته های مردم تاکید کرده و اظهار داشت: ضروری است تمامی طرف‎های داخلی درگیر در این بحران از رویکردهای اتهامی و تعمیق نفرت داخلی و بی اعتمادی گروه ها به یکدیگر، پرهیز کرده و با در پیش گرفتن رویه های سیاسی، دموکراتیک و گفت وگو بین گروه ها، برای خروج از بحران تلاش کنند.

موسوی ضمن هشدار نسبت به دخالت قدرت های بیگانه که می تواند موجب پیچیده و طولانی تر شدن بحران شود، خواستار هوشیاری مردم سودان در قبال طرف های دارای سابقه در خشونت آفرینی، افراط گرایی و تربیت و ترویج تروریسم شد و تاکید کرد: عمیقا نگران منازعه قدرت در این کشور و تبدیل سودان به صحنه منازعه محورهای خارجی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد: در آستانه عید بزرگ مسلمانان و بر پایه احترام به خواست مردم این کشور، تمامی گروه های داخلی سودان درگیری ها را پایان دهند و در مسیر بازگشت ثبات داخلی و امنیت مردم سودان گام بردارند.

در پی سقوط دولت سودان به رهبری عمر البشیر پس از سه دهه حکمرانی بر این کشور در فروردین  سال جاری، وزیر دفاع این کشور به مدت سه ماه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و از نظارت یک شورای نظامی برای روند انتقال قدرت طی دوسال خبر داد.

اما علی رغم وعده شورای نظامی، عدم انتقال قدرت به فرد غیرنظامی منتخب مردم، باعث بروز اعتراضات مردمی در روزهای اخیر شده است. در آخرین اعتراض صورت گرفته روز گذشته خارطوم پایتخت این کشور شاهد کشته شدن ۳۰ نفر از معترضین به عملکرد شورای نظامی، توسط نیروهای نظامی بود که با واکنش محافل بین المللی بسیاری از جمله سازمان ملل مواجه شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها