روحانی در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر؛

عید فطر جشن همدلی ملت‌ها و تداوم وحدت امت اسلامی است

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان بویژه ملت ایران، گفت: عید فطر جشن همدلی ملت‌ها و تجلی اقتدار مسلمانان و تداوم وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ - 04June 2019

//به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان بویژه ملت ایران، اظهار داشت: عید فطر جشن همدلی ملت‌ها و تجلی اقتدار مسلمانان و تداوم وحدت امت اسلامی است.

متن پیام تبریک حجت‎الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین ایران بزرگ، تبریک و تهنیت می‌گویم و ساعات باشکوه و انسان‌ساز این عید خجسته را گرامی می‌دارم.

ایام پرفیض رمضان و دقایق و ظرایف روزه‌داری و بخصوص نجوا‌های سحرگاهی با پروردگار، شرح زیباترین و بامعناترین فلسفه خلقت و مهمانی مخلوق نزد خالق مهربان و توانا است.

عیدفطر پایان یک ماه و آغاز مسیر دیگر است؛ پایان ماه عبادت و انتظار، صبر و استغفار و آغاز راهی که با بازگشت انسان به فطرت الهی و رحمت و گشایش شروع می‌شود که در این راه نور امید به دل‌ها روشنایی می‌بخشد و افق رستگاری نمایان می‌شود.

افزون بر همه این فضیلت‌ها و زیبایی‌ها، عیدفطر، جشن همیاری و همدلی‌هاست. جشن کمک به نیازمندان، دیدار با نزدیکان، در کنار دیگران بودن و در مفهوم واقعی، تجلی اقتدار مسلمانان و تداوم وحدت امت اسلامی است.

مسلمانان جهان با اتکا به این ویژگی‌های سازنده و امیدبخش رمضان و درک ارزش حقیقی بندگی، مجهز به مشعل فروزانی می‌شوند که امکان گذشتن بی‌خطر از تاریکی‌ها و دشواری‌ها را بیش از هر زمان دیگری فراهم می‌کند. این تجربه معنوی و روحانی ضامن حیاتی پرامید، خستگی‌ناپذیر و دلپذیر برای هر انسانی است.

اینجانب با تشکر فراوان از حضور مشتاقانه مردم در مراسم دعا و مناجات و احیای شب‌های قدر و پاسداشت روز قدس، آرزوی رستگاری، عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف دارم. به یقین برکات این ماه در افزایش همدلی و همراهی بین دولت و ملت، توسعه کشور و پویایی و نشاط بیشتر مردم عزیز ایران تجلی خواهد یافت.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار