خوب‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس اعلام کرد؛

برگزاری گردهمایی آزادگان در گرامیداشت «سید اسرا» و شهدای غریب

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان گفت: مراسم ارتحال حاج آقا ابوترابی فرد و شهدای غریب با حضور آزادگان 20 خرداد در حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ - 08June 2019

برگزاری گردهمایی آزادگان در گرامیداشت «سید اسرا» و شهدای غریب«فریبرز خوب‌نژاد» مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‎پرس به مناسبت سالگرد ارتحال حاج آقا سید علی اکبر ابوترابی فرد، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت سید اسرا اظهار داشت: طبق سنت هر ساله امسال نیز مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حاج آقا ابوترابی فرد و گرامیداشت شهدای غریب آزاده روز دوشنبه 20 خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهدای غریب شامل 572 شهید هستند که یا در دوران اسارت به شهادت رسیده و پس از چند سال پیکر مطهر آنان به کشور بازگشته است و یا آزادگانی هستند که به دلایل مختلف خصوصا شکنجه‌های ناشی از اسارت از دنیا رفته‌اند. در این مراسم از خانواده شهید سردار «سید علی اکبر مصطفوی» که پیش از انقلاب اسلامی در گارد شاهنشاهی حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی محافظ شخصی امام شد و به سپس به دفاع مقدس رفت و به اسارت دشمن درآمد تقدیر به عمل خواهد آمد.

خوب‌نژاد تصریح کرد: نام مراسم برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری، «ابر فیاض» است که نام مشترک برای مراسم هر ساله رحلت حاج آقا ابوترابی است. در مراسم امسال علاوه بر تجلیل چند تن از خانواده آزادگان، از تعدادی کتاب که امسال به چاپ رسیده است رونمایی می‌شود. همچنین از سرودی که به سفارش موسسه پیام آزادگان در خصوص مرحوم ابوترابی فرد توسط یکی از گروه‌های سرود معروف کشور تهیه شده رونمایی خواهد شد.

وی دلیل به تعویق افتادن مراسم سالگرد را همزمانی آن با عید فطر و رحلت امام بیان کرد و افزود: هر ساله این مراسم در روز 12 خرداد برگزار می‌شود که امسال به دلیل همزمانی با ایام رحلت امام و عید فطر به زمان دیگری موکول شد، چرا که شان امام را بالاتر از همه می‌دانیم و نمی‌خواستیم مراسم مربوط به امام را تحت الشعاع قرار دهیم.

شیب تند فوت آزادگان باید بررسی شود

مدیر موسسه پیام آزادگان ضمن گرامیداشت آزادگان فوت شده سال جاری در مراسم سالگرد حاج آقا ابوترابی گریزی به بالا رفتن آمار فوت شدگان در میان آزادگان زد و گفت: این موضوع قابل بحث و پیگیری است و زنگ هشداری به نهادهای ایثارگری به خصوص بنیاد شهید است. شیب فوت آزادگان باید از سوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید بررسی و علت‌ها مشخص شود.

وی برگزاری مراسم سالگرد رحلت حاج آقا ابوترابی را گرامیداشت یک فرهنگ دانست و افزود: این مراسم گرامیداشت فرهنگ خدمتگزاری ایثار و مقاومت است. سیره ابوترابی مجموعه از اخلاق حسنه است و گرامیداشت او تجلیل از یک سیره و سنت نیکو است که حد اعلای آن را در سیره اهل بیت می بینیم. در حقیقت ما در این مراسم از غریب‌ترین فرزندان ملت تقدیر می کنیم. شهدایی که یک ملت می‌تواند با فراگیری فرهنگ آنان عمری عزتمندانه زندگی کنند.

وی در پایان با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: سخنرانی‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقاومت و بصیرت آزادگان به ویژه شهدای آزاده به زیبایی اشاره دارد. به نمایندگی از همه آزادگان از رهبر معظم انقلاب به خاطر توجه بی بدیل خود نسبت به آزادگان و فرهنگ آنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار