سرلشکر سلامی:

توانستیم توازن قدرت را در خلیج فارس تغییر دهیم/ آمریکا نفوذ خود را در جهان از دست داده است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز نیروهای مسلح کشورمان با تفکر جهادی توانسته‎اند توازن قدرت را در خلیج فارس تغییر دهند.
کد خبر: ۳۵۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ - 18June 2019

توانستیم توازن قدرت را در خلیج فارس تغییر دهیم/ آمریکا نفوذ خود را در جهان از دست داده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه عصر امروز در آیین ملی پاسداشت استاد تراز انقلاب و شهید مصطفی چمران اظهار داشت: امروز مصادف است با سالروز شهادت یکی از دانشمندان ما به نام شهید چمران که شاید هیچ کس مثل او به شخصیت خودش بصیر نبود، هرگز جاذبه و شکوه تمدن غرب او را مرعوب نکرد و علمش مانع عملش نشد.

وی افزود: انسانیت به صورت کامل در او تجلی پیدا کرد به نحوی که در کنار لطافت و مهربانی همچون کوهی آهن در مقابل کفار می ایستاد، ترکیب علم ، هنر، اندیشه، ایمان و جهاد از او یک انسانی جاودان برای جامعه ساخته بود؛ در واقع بذرهایی که او بر تفکر جوانان لبنان کاشت امروز درخت بزرگی با عنوان حزب‎الله شده و در تارک جهان اسلام و شرق مدیترانه می درخشد.

سردار سلامی گفت: امروز جغرافیای ذهن ها نشانه بزرگی سرزمین انسانهاست به عبارت دیگر طول و عرض جغرافیایی شاخصی برای نشان بزرگی سرزمین‎ها نیست، بلکه ملت ها برای ماندگاری نیازمند منابع هویتی هستند اگرچه وسعت و قدرت نظامی به عنوان موئلفه های قدرت محسوب می شوند اما هیچ چیز به مانند منابع هویتی نمی تواند منبع قدرت کشورها باشد.

وی با اشاره به دوران رژیم پهلوی گفت: ملت ما در آن زمان در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دفاع وابسته بود و به نوعی یک ایالت از یک قدرت دیگر بودند به گونه ای که حتی اجازه و امکان انجام رسالت خود را نداشتند اما همین که ولایت و رهبری بر کشور حاکم شد منابع قدرت ملی این کشور جوشان و بی پایان شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحقیقات انجام شده در امریکا درباره نقاط ضعف این کشور، بیان داشت: آنها اعلام می کنند که بزرگترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است؛ شما ببینید رهبری کشوری با این همه ادعا فردی است مانند ترامپ که رهبری فاقد عقل و تدبیر است.

وی ادامه داد: شاخص های ظاهری تعیین کننده قدرت کشور نیست بلکه معنویت، هویت و رهبری منابع قدرت کشورها هستند؛ به عبارت دیگر از میدان جنگ می آییم و آرایش جنگی دشمن را می بینیم بنابراین درک ما از شاخص های ظاهری قدرت عینی است و می دانیم کدام قدرت با گذشت زمان فرسوده می‌شود.

سردار سلامی در ادامه افزود: اساتید به عنوان سازندگان اصلی ایمان ، فضیلت و علم جوانان هستند در واقع سازندگان اصلی سازه های قدرت انقلاب، اساتید محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: ۱۲ سال پیش با شهید تهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناوهای هواپیمابر آمریکا بودیم، می بایست موشک های بالستیک این کار را می کردند زیرا موشک های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب پذیری داشتند اما موشک های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می کنند و هدف قرار دادن آنها با موشک های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت مورد اصابت قرار دهد؛ موضوعی که در ۱۵ سال پیش یک آرزو بود.

سردار سلامی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می یافتیم می توانستیم ناوها را هدف قرار دهیم؛ لذا آزمایش های بسیاری انجام دادیم و هر چند شکست می خوردیم اما شهید طهرانی مقدم ناامید نشد تا اینکه یک روز این اتفاق افتاد؛ اگر چه باورکردنی نبود ولی موشک دقیقا به هدف برخورد کرد و بدین شکل توانستیم توازن قدرت را در خلیج فارس تغییر دهیم؛ نتیجه‎ای که حاصل تفکر جهادی بود.

فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه امروز موشک های نقطه زن دارای دقت و قدرت بیشتری شده اند، افزود: به دلیل اینکه ذهن های روشن و الهی منبع قدرت ما هستند با اعتماد به نفس سخن می گوییم  و اینکه امروز خورشید علم در جهان اسلام دوباره طلوع کرده و ما می خواهیم در گام دوم انقلاب عصر طلایی تمدن اسلامی را احیا کنیم زیرا آنچه تا به امروز صورت گرفته نتیجه این است که در برابر هر فشاری زانو نزده ایم.

وی افزود: جنگ تحمیلی برای جلوگیری از تبدیل نظام اسلامی به عنوان الگو در جهان بود چون دشمنان نمی خواستند انقلاب در جهان تولید الگو کند به همین دلیل می‎خواستند انقلاب اسلامی را شکست دهند اما ایستادیم و پیشرفت کردیم؛ هر چند انواع جنگ روانی، نظامی، اقتصادی، فتنه داخلی و فرهنگی را تجربه کردیم به عبارت دیگر تمام توان خود را علیه ما بکار گرفت ولی ما در مقابل فشار دشمن قوی تر شدیم. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اکنون ایران اسلامی به جایی رسیده که دشمن توان خود را در مقابل ما از دست داده چون دیگر ایران 10 یا 40 سال پیش نیست؛ البته دشمنان ما هم به اندازه کافی شکست خورده و رو به زوال قرار دارند برای اینکه در فلسفه سیاسی خود شکست خورده اند؛ فلسفه ای که غارت سایر کشورها برای افزایش قدرت بود.

سردار سلامی ادامه داد: آنها قادر نیستند تصمیم درست سیاسی بگیرند و این همان دلیل شکست آمریکایی ها است؛ آنها قرار بود یک نظام سیاسی مطیع در عراق ایجاد کنند اما امروز علی‌رغم آن که 7 تریلیون دلار در عراق هزینه کرده اند اما چه شده که  مجبورند شبانه به عراق بیایند؛ چرا خاورمیانه برای آنها فقط شب معنا دارد و از امنیت نیروهای خود هراس دارند؟ چون هیچ سازوکاری بین محیط عمل و قدرت آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما خشکیده شدن سیاست آمریکا را در غرب آسیا می بینیم؛ مگر قرار نبود نظام سیاسی در سوریه را تغییر دهند اما حالا چرا نگران و سرگردان هستند و نمی توانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست های آمریکا در سوریه و یمن گفت: چگونه غنی ترین قدرت ها در برابر فقیر ترین کشورها در جنگی همه جانبه پیروز نمی شوند؛آنها حتی نتوانستند ملت ایران را علیه نظام تحریک کنند یا با تهدید، تحریم و خروح از برجام آنها را وادار به مذاکره کنند؛ درود بر مردم ایران که با وجود سختی ها سیاست‎های آنها را به شکست می کشانند.

وی سپس دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور دیدار نماینده شوروی سابق با امام راحل دانست و ادامه داد: ما در منطق سیاسی پیروز هستیم و مقاومت امروز راهبرد، راهکار و منطق ماست؛ دشمن می خواهد در مذاکره ما را تسلیم کند اما ما با مقاومت تحریم را از بین می بریم و با تحمل سختی ها مستقل می شویم، آنقدر که تحریم نه تحریم ما بلکه تحریم دشمن خواهد بود؛ یعنی با مقاومت اثر تحریم را از بین می بریم.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه مذاکره اثر مقاومت را از بین می برد و مذاکره در این شرایط یعنی شکست، افزود: مذاکره در شرایط نابرابر یا به تسلیم ختم می شد یا به شکست؛ آنها با مذاکره می خواهند قدرت ما را از بین ببرند و هرگاه اراده کردند ما را بزنند؛ اما ما با قدرت و مقاومت توان حمله آنها را از بین برده ایم زیرا در برابر دشمن باید قدرت فشار متقابل داشت یعنی زمانی امن هستیم که قدرتمند باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ایستادگی ما تابع منطق است اما برخی فکر می کنند مفهوم مذاکره زیبا است در حالی که باید بدانند پشت آن جنگ نهفته است؛ مذاکره راه حل نیست بلکه نسخه تسلیم است؛ این فشاری که می بینید حداکثر فشار دشمن است چون خود آنها در این فشار ناتوان شده اند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: وقتی می توانیم ماهواره بسازیم هیچ چیزی برای ملت ما ناممکن نیست؛ در علم، فناوری، اخلاق، معنویت، سبک زندگی، اقتصاد و سیاست خارجی پیش می رویم و این در حالی است که دشمن از درون در حال پوسیده شدن است.

وی تاکید کرد: دیگر عصر آمریکا پایان یافته و آنها نفوذ خود را از دست داده اند و این واقعیت روز به روز در حال آشکارتر شدن است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار