میلاد عرفان‌پور خبر داد؛

تمدید مهلت ارسال اثر به فراخوان ملی سرود «رود چهل ساله»

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از تمدید مهلت ارسال اثر به فراخوان ملی سرود رود چهل ساله و برخی شرایط این رویداد موسیقایی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ - 19June 2019

مهلت ارسال اثر به فراخوان ملی سرود رود چهل ساله تمدید شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از تمدید مهلت شرکت در فراخوان ملی سرود رود چهل ساله که پیش از این 31 خرداد ماه اعلام شده بود، تا 15 تیر خبر داد و اظهار داشت: سرود یکی از کاربردی ترین رشته ها در مبحث انقلاب اسلامی است و حوزه هنری قصد دارد بیش از پیش بر این گونه موسیقایی تمرکز کند. سال گذشته آلبوم سرود «ما غروب نمی کنیم» با همین رویکرد توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد که هر یک از سرودهای این آلبوم، توسط گروه های شاخص سرود کشور خواندهو آهنگسازان به نامی در تولید آن مشارکت داشتند.

وی افزود: همچنین برای تکمیل گنجینه اطلاعاتی درباره گروه های سرود کشور، حمایت و استعدادیابی در این زمینه فراخوان ملی سرود رود چهل ساله را منتشر کردیم که دارای دو بخش تولیدی و بازخوانی است.

عرفان پور افزود: در بخش تولیدی گروه های سرود با موضوع «ایران آینده» تصویری از چشم انداز کشور را در قالب سرود اجرا می کنند و در قالب یک ماکت به دبیرخانه ارسال کرده و بعد از تایید به تولید آن می پردازند.

وی ادامه داد: البته این سرودها لزوما نباید برای این فراخوان سروده و خوانده شده باشند. بنابراین اگر گروه های سرود با این موضوع پیش از این تولیدی داشته اند، می توانند به جشنواره ارسال کنند. بخش تولید عمدتا با هدف شناسایی گروه های مولف برگزار می شود. همچنین گروه های سرود بازخوان نیز می توانند یکی از قطعات آلبوم «ما غروب نمی کنیم» را در یک محفل برای مردم اجرا کرده و فیلمی از اجرایشان را برای مرکز موسیقی ارسال کنند. گروه های برگزیده در این بخش نیز مورد تقدیر قرار گرفته و در تولیدات آینده موسیقی حوزه هنری نیز از آن ها دعوت به همکاری می شود. همچنین اگر از میان افراد غیر برگزیده نیز گروه های توانمندی شناسایی شوند در همکاری های بعدی ما مدنظر خواهند بود.

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به ویژگی جریان سازی سرود عنوان کرد: سرود ظرفیت عظیم و ارجمندی برای هنر و موسیقی انقلاب اسلامی دارد. به نظر می رسد این نقش و جایگاه سرود کمتر شناخته شده است. در دوره ای از انقلاب که از این شاخه هنری بیشتر استفاده شد، به تاثیر و ارزش فرهنگی و بعد آموزشی آن پی برده شد. سرود علاوه بر این ابعاد، به رشد و پرورش فکری و شخصیتی نوجوانان نیز کمک می کند. خوشبختانه در سال های اخیر نیز گروه های سرود از نظر کمی و کیفی فعال تر شده اند و وظیفه ما نیز این است که از ظرفیت های این حوزه بیشتر بهره برداری کنیم.

وی در پایان درباره شرایط فراخوان ملی سرود رود چهل ساله بیان کرد: از نظر جنسیت و سن محدودیتی برای حضور علاقه مندان در این رویداد وجود ندارد. هرچند تاکید و تمایل مان به حضور گروه های جوان است. ثبت نام نیز در سایت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir صورت می گیرد و فرصت شرکت در این رویداد تا 15 تیر ماه تمدید شده است.

عرفان پور همچنین از معرفی و تقدیر از برگزیدگان فراخوان سرود رود چهل ساله در شهریور ماه امسال خبر داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها