امام‌جمعه موقت کوهدشت:

قوه قضائیه سهم بسزایی در امنیت جامعه دارد

حجت‎الاسلام محمدرضا سبحانی گفت: امنیت جامعه مقوله بسیار مهمی است که قوه قضائیه سهم بسزایی در آن دارد.
کد خبر: ۳۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ - 21June 2019

امنیت جامعه مقوله بسیار مهمی است که قوه قضائیه سهم بسزایی در آن ایفا می‌کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «محمدرضا سبحانی» امام‌جمعه موقت کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار  داشت: از عوامل مهمی که انسان با آن، کمتر یا اصلاً مبتلا به معصیت نخواهد شد، توجه به مسئله مرگ است.

وی افزود: در صورتی که دوستی افراد متقی و مؤمن در دنیا، برای رضای خدا باشد پس از مرگ نیز ادامه داشته و از بین نخواهد رفت.

امام‌جمعه موقت کوهدشت علما، طبیبان و تجار را ارکان مهمی برای جامعه برشمرد و اظهار داشت: در بازار شهرستان، قیمت‌ها اختلاف داشته و این به دلیل عدم نظارت کافی و جدی است، مسؤولان بایستی به صورت ناشناس در بازار حضور یافته و بازار را کنترل کنند تا اجحافی در حق مردم صورت نگیرد.

سبحانی ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: امنیت جامعه مقوله بسیار مهمی است که قوه قضائیه سهم بسزایی در آن ایفا می‌کند، ناامنی برای مجرم نیز یکی دیگر از وظایف این نهاد مقدس است که با آن، شخص خاطی، دیگر جرأت ارتکاب به جرمی را نخواهد داشت و این نیز با همکاری مردمی که احساس مسؤولیت دارند محقق خواهد شد.

وی همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان در احیای مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و بیان داشت: مردم به جمهوری اسلامی رای داده، پس بایستی احکام و قوانین حکومت اسلامی را نیز اجرا کنند، چراکه امام حسین (ع) نیز برای احیای احکام الهی و مسئله امر به‌ معروف و نهی از معروف به شهادت رسید.

امام‌جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران، گفت: شهید چمران با اینکه در دانشگاه‌های آمریکا و سازمان فضایی ناسا یکی از افراد نخبه به شمار می‌رفت، ولی درعین‌حال در اوج تقوا و در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و روز بسیج اساتید نیز به همین مناسبت نام‌گذاری شده است.

سبحانی ضمن تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات مدارس توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، اظهار داشت: بایستی تمهیدات لازم برای برگزاری سالم کنکور فراهم شود و حق کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها