روسیه: به ایران در زمینه‌های نفتی و مالی کمک خواهیم کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت در صورتی که اروپایی‌ها به وعده‌های خود به ایران عمل نکنند روسیه به تهران در زمینه‌های نفتی و مالی کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ - 21June 2019

سیه: به ایران در زمینه‌های نفتی و مالی کمک خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سرکی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت در صورتی که اروپا به وعده‌هایش عمل نکند روسیه به ایران در دو زمینه نفتی و مالی کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد که ایران باید قادر باشد حجمی از نفت را در مقایسه با حجمی که قبل از مه ۲۰۱۸ می‌فروخت، صادر کند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که آمریکا باید درباره نتایج گام‌های حساب‌نشده‌ا‌ی که علیه ایران اتخاذ خواهد کرد، فکر کند.

قرار است که طرف‌های باقی‌مانده در برجام در نشست کمیسیون مشترک که هفته آینده برگزار می‌شود روش‌های مقابله با چالش‌های خروج آمریکا از برجام را بررسی خواهند کرد.

ترامپ سه‌شنبه هشت می سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا احیا خواهد کرد.

دولت ترامپ که وعده داده بود به سرعت صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند در ماه‌های بعد از این تهدید عقب‌نشینی کرد و آبان‌ماه سال گذشته هشت کشور از جمله چین را از تحریم‌ها معاف کرد.

سرانجام کاخ سفید پس از پایان معافیت هشت کشور از تحریم، این معافیت‌ها را تمدید نکرد و تهدید کرد کشورهایی که به واردات نفت از ایران ادامه دهند تحت تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

پس از آن شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کرد. این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار