سرپرست اداره کل ارشاد لرستان مطرح کرد:

اختصاص بیش از 1 میلیارد ریال اعتبار به تجهیز کانون‌های مساجد خرم‎آباد

حسین فتاحی از اختصاص مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال‌ جاری به تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ - 23June 2019

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به تجهیز کانون‌های مساجد

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «احمد حسین فتایی» سرپرست اداره کل ارشاد لرستان امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های مساجد در سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر از اختصاص مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال‌ جاری به تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های متعدد برای تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری سال گذشته ردیف بودجه در استان تعیین شد.

وی افزود: ۱۰۹ کتابخانه مخزن دار، ۵۹ کتابخانه باز، ۲۰ مرکز مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال و ۲۶ خانه تخصصی قرآن در لرستان در قالب کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، افزایش سطح کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مهمترین رویکرد این اداره دانست و گفت: در این زمینه طرح غنی سازی اوقات فراغت در محورهای توانمندسازی اعضای کانون‌های مساجد، شبکه سازی فضای مجازی، هنر متعالی، مباحث اجتماعی و کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کند.

فتایی افزود: ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر استان لرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۸۰ کانون شهری و ۲۲۰ کانون در مساجد روستایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی بر توجه به مشکلات سیل زده گان تاکید کرد و افزود: هنوز کارها در مناطق سیل‌زده تمام نشده و پلدختر به عنوان هویزه ثانی نباید فراموش شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: مساجد با محوریت مردم به عنوان مبدا فرهنگ‌سازی، انسجام بخشی و هویت آفرینی هستند که باید برنامه‌های فرهنگی هنری در این مکان‌های مقدس رونق بیشتری داشته باشد.

فتایی گفت: در این راستا با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه کرامت برنامه‌های متعدد و متنوعی در پلدختر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار