مهدی چمران:

نهال حزب‌الله در لبنان به دست شهیدان چمران و صدر غرس شد/ حرکت در مسیر انقلاب رسیدن به ظهور است

برادر شهید چمران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: ریشه‌های حزب‌الله را شهیدان چمران و صدر در سرزمین لبنان غرس کردند.
کد خبر: ۳۵۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ - 26June 2019

نهال حزب الله در لبنان به دست شهیدان چمران و صدر غرس شد/ حرکت در مسیر انقلاب رسیدن به ظهور استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی چمران» برادر شهید دکتر مصطفی چمران و رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران شب گذشته در مراسم وداع با پیکر شهید تازه تفحص شده مدافع حرم، ابراهیم عشریه در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: انقلاب سیاسی، اداری و درونی سه وجه انقلاب هستند، این انقلاب درونی انقلاب اصلی بوده و این نوع انقلاب است که می‌تواند اسلام را به دنیا معرفی کند.

وی به بیان دوران حکومت پهلوی اشاره و ادامه داد: انقلاب اتفاق نیفتاد مگر آنکه از درون تغییر پیدا کردیم، تا ما از درون تغییر نیافتیم انقلاب صورت نگرفت، مردم و ملت همانند دفاع مقدس دنبال شهادت می‌دویدند و سلاح آن‌ها شهادت بود و تحت تأثیر این انقلاب معنوی حتی ارتش هم به مردم پیوست.

چمران با بیان مشکلات اداری کشور ابراز کرد: متأسفانه اختلاس‌ها، دزدی‌ها، سرقت‌ها، کم‌کاری‌ها و بدکاری‌ها در جمهوری اسلامی یافت می‌شود، حتی بروز یک مورد دزدی و اختلاس توسط فلان مدیر و رئیس فلان اداره هم زیاد است.

وی با توضیح وجه سوم انقلاب به نحوه حکومت‌داری رژیم آل‌سعود پرداخت و بیان کرد: عربستانی‌ها ادعای مسلمانی دارند در حالی که بویی از اسلام نبردند و به‌تدریج تحت فشار آمریکایی‌ها اگر به‌ظاهر هم که ادعای پیاده کردن اسلام داشتند را دارند از بین می‌برند.

وی افزود: حکام این کشور به نام اسلام و مسلمین دست در دست اسرائیل و صهیونیست‌هایی که دشمن اسلام و مسلمین هستند گذاشته و دیگر جرمی از این بالاتر را نمی‌توان تصور کرد که مردم فلسطین را می‌خواهند از کشور خود بیرون کنند و همین بحرین که روزی یکی از استان‌های ایران بوده امروز مقابل خود ما شاخ و شانه می‌کشد، به حول و قوه الهی نخواهند توانست سرزمین قدس را ببلعند.

چمران، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: امروز ملت ایران مفتخر است که در منطقه خاورمیانه نخستین کشوری بود که پرچم‌دار برافراشته شدن اسلام شد.

وی افزود: زمانی عده‌ای فکر می‌کردند و براین اعتقاد بودند که هر وقت دنیا پر از ظلم و جور شد حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کند، در حالی که این‌طور نیست و زمانی آن حضرت ظهور خواهند کرد که دنیا ظرفیت حضور و پذیرش ایشان را داشته باشد.

برادر شهید مصطفی چمران با بیان رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای مدافع حرم گفت: امروز رژیم صهیونیستی دور خود دیوار کشیده که جلوی پیشروی ما را بگیرد در حالی که این دیوار‌ها نیز فرو خواهد ریخت و به قول فرمانده قوا تا ۲۵ سال آینده دیگر چنین رژیم غاصبی وجود نخواهد داشت.

چمران در پایان تأکید کرد: تنها دعا کردن برای زمینه‌سازی ظهور کافی نبوده و باید یک منتظر واقعی باشیم، منتظر واقعی کسی است که در درون اجتماع با مفاسد بجنگد، حکومت اسلامی را بسازد و زمینه‌سازی ظهور را فراهم کند بنابراین هر چه قدر در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم به‌تعجیل در ظهور کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها