مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

پیکر شهید گمنام در شهر امیرکبیر تشییع و خاکسپاری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پیکر شهید گمنام در روز دوشنبه 10 تیر 1398 در شهر جدید امیرکبیر تشییع و خاکسپاری می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ - 27June 2019

پیکر شهید گمنام در شهر امیرکبیر تشییع و خاکسپاری می‌شود«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی اظهار داشت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر‌های 150 شهید دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری می‌شوند که از این تعداد، هویت 34 شهید شناسایی شده است.

وی افزود: از میان این شهدای گمنام یک شهید متعلق به استان مرکزی است که در روز دوشنبه 10 تیر 1398 در شهر جدید امیر کبیر به دست مردم استان مرکزی تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

مشایخی گفت: در استان مرکزی 151 شهید گمنام و 58 یادمان شهید گمنام وجود دارد که با ورود این شهید والامقام به استان این آمار به 152 شهید و 59 یادمان شهید گمنام تغییر پیدا میکند.

مشایخی ادامه داد: شهر امیرکبیر با توجه به ساختار جدید خود از نظر فرهنگی نیازمند رشد و تقویت بود تا بتواند نیاز ساکنین خود را جهت وجود یک پایگاه فرهنگی بزرگ تامین نماید که بهترین راه حضور یک قطب معنوی به نام شهید گمنام است.

وی گفت: مدیران شهر جدید امیرکبیر در دوره های قبل نیز برای میزبانی شهید گمنام درخواست داده بودند اما با توجه به اینکه هنوز خانواده های زیادی در آن اسکان نداشتند با آن موافقت نشده بود.

وی گفت: برای تشییع شهید گمنام درخواست های زیادی در استان داشتیم و برای موافقت با انتقال شهید گمنام به یک شهر، همه موارد را بررسی میکنیم از جمله موقعیت در نظر گرفته شده برای خاکسپاری شهید، ساخت بنای یادمان، امکان برگزاری برنامه های فرهنگی، دسترسی، ظرفیت فرهنگی و ... .

مشایخی در خصوص برنامه های در جوار شهید گمنام گفت: شنبه 8 تیر ماه 98 ساعت 10 و نیم صبح هم زمان با مراسم شهادت امام صادق(ع) یک تشییع نمادین در اراک برای شهید در نظر گرفته شده که پبکر شهید توسط مردم تا مصلی شهر همراهی می شود، علاوه بر آن چند برنامه جنبی دیگر نیز در جوار شهید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: از عموم مردم شهید‌پرور استان مرکزی دعوت می شود با حضور در مراسم این شهید گرانقدر، تجدید میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های شهدا و امام راحل داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها