سردار جزایری مطرح کرد؛

مقابله ایران با قوی‌ترین تکنولوژی دنیا/ قدرت ما برای صاحب‌نظران اثبات شد

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمانی که جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند من دارای بازدارندگی پشیمان کننده هستم و می‌توانم مقاومت هوشمندانه داشته باشم در عمل دیده شد و این اتفاق جدید برای صاحب نظران اثبات شد.
کد خبر: ۳۵۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ - 27June 2019

مقابله ايران با قوی‌ترين تکنولوژی دنيا/ بازدارندگی پشيمان کننده، مقاومت هوشمندانهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که میهمان تلفنی برنامه «بحث روز» گروه سیاسی راديو ايران بود، درباره انهدام پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا در حریم هوایی کشورمان اظهار داشت: ظاهر امر ساقط کردن یک هواپیما است اما ابعاد زیادی دارد که به دلایل امنیتی نمی‌توان برخی ابعاد را مطرح کرد.

وی افزود: از لحاظ تکنولوژی با فناوری بالایی در هواپیمای آمریکایی مواجه هستیم که قابل قبول است اما جمهوری اسلامی توانست با این تکنولوژی مقابله و آن را خنثی کند.

جزایری در خصوص دستاوردهای دفاعی این اتفاق برای منطقه تصریح کرد: واکنش قدرتمندانه سیستم پدافندی نظام جمهوری اسلامی ایران به این تجاوز آشکار نشان داد که روند واکنش ایران نسبت به هرگونه تجاوز حتی اگر «سهوی» هم باشد تفاوت کرده و آمریکایی‌ها و متحدانش باید بدانند که برخلاف گذشته دیگر در مقابل این‌گونه تجاوز‌ها اغماض نخواهد شد و ایران در دفاع از منافع سرزمینی خود اندک مسامحه‌ای را نخواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر این، واکنش قدرتمندانه ایران که نماد «مقاومت فعال» است، نشان داد که سیا‌ست‌های انتخاب شده توسط تیم افراطی حاکم بر کاخ سفید، مبنی بر اینکه با تصاعد بحران و بزرگنمایی تهدید قادرند سیاست‌های فشار حداکثری کاخ سفید را به نتیجه برسانند توهمی بیش نیست. همانگونه که در عرصه دیپلماسی و پیگیری حقوق ایران در عرصه برجام، روند عمل دستگاه‌های اجرایی پس از بیانیه شورای عالی امنیت ملی تغییر کرده است. در عرصه دفاعی و امنیتی نیز شرایط تغییر کرده و اگر تاکنون ایران نسبت به تجاوز‌های هواپیما‌ها و یا قایق‌ها و ناو‌های امریکایی غمض عین داشت، بعد از این شرایط تغییر خواهد کرد.

مشاور رئیس  ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: زمانی که جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند من دارای بازدارندگی پشیمان کننده هستم و می‌توانم مقاومت هوشمندانه داشته باشم در عمل دیده شد و این اتفاق جدید برای صاحب نظران اثبات شد که جمهوری اسلامی تصمیم قاطع دارد تا با دشمنان و استکبارستیزان اگر دست از پا خطا کنند مقابله کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در همه زمینه‌ها به ویژه نظامی خودشان را ابرقدرت می‌دانند که این از نظر به ويژه در زمينه نظامی پوشالی است، در منطقه مصادیق مختلفی است از یمن تا حزب‌الله تا حماس و سوریه و عراق مصادیق روشنی است که نشان می‌دهد به این شکل نیست که آمریکایی‌ها تصور می‌کنند و این توان و قدرت به چالش کشیده شد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: عبور از مرزهای روانی به این معنا که تحت تاثیر تلقینات روانی گسترده و چندلایه دشمن قرار نگیرید که این در جمهوری اسلامی و در میان مقامات عالی رتبه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار