نوری مالكی:

امت اسلامی، حضور کشور‌ها در نشست منامه را محکوم کنند

رهبر ائتلاف «دولت قانون» عراق، ضمن خیانت دانستن نشست منامه، گفت: امت اسلامی این نشست را نمی‌پذیرد و آن را محکوم می‌کند.
کد خبر: ۳۵۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ - 28June 2019

امت اسلامی، حضور کشور‌ها در نشست منامه را محکوم کنندبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، «نوری مالکی» رهبر ائتلاف «دولة القانون» عراق امروز جمعه تأکید کرد که برگزاری نشست «منامه»، خیانت به مسئله امت اسلامی (مسئله فلسطین) است.

نشست منامه سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در منامه برگزار شد. هدف آمریکا از برگزاری این نشست، جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌ها بود تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

مالکی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که «امت اسلامی با همه تنوع ملت‌های خود، برگزاری نشست منامه را نمی‌پذیرد و آن را محکوم می‌کند».

وی تصریح کرد که نشست منامه، «اقدام خطرناک و خیانت به مسئله همه امت اسلامی است».

این مسئول عراقی ادامه داد: «چیز عجیبی است که وضعیت به پذیرش تجاوزات صهیونیستی به مقدسات امت اسلامی در فلسطین و جولان برسد».

مالکی ضمن انتقاد از تجاوزات صهیونیست ها به سوریه، لبنان و مقدسات اسلامی، از ملت های مسلمان خواست که دست به تحرک جدی بزنند و این اقدام را نپذیرند.

رئیس دولة القانون همچنین از امت اسلامی خواست که رژیم ها و کشورهایی را که در نشست منامه شرکت کردند، محکوم کنند؛ زیرا آنان، «همدست و شریک آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

وی در پایان از جمهوری اسلامی ایران، لبنان و عراق تشکر کرد که نپذیرفتند در نشست منامه شرکت کنند و «این دعوت خوار کننده را به صاحبانش بازگرداندند».

نشست منامه مهمترین تلاش برای اجرای طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن است؛ طرحی که به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار