آخرین تحولات یمن؛ از جنوب یمن تا مرز عربستان

نیروهای یمنی با انجام عملیات‌های موشکی‌، توپخانه‌ای و پهپادی طی ۲۴ ساعت گذشته، شماری از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی از جمله چند فرمانده آنها را از پای درآوردند.
کد خبر: ۳۵۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 29June 2019

آخرین تحولات یمن؛ از جنوب یمن تا مرز عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یمن روز شنبه شاهد سلسله تحولات مهم به خصوص در محورهای جنوبی و مرزی این کشور بوده است.

مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان الضالع که از استان‌های راهبردی یمن در جنوب این کشور محسوب می‌شود، روز شنبه هدف حملات سنگین نیروهای یمنی قرار گرفت.

پایگاه خبری اطلاع‌رسانی ارتش یمن «الاعلام الحربی» در این خصوص گزارش داد که نیروهای ارتش یمن و انصارالله با سلاح‌های سنگین و سبک به مواضع شبه‌نظامیان در استان الضالع (جنوب) حمله کردند که در پی آن شمارهای از عناصر مزدور کشته و زخمی شده و شماری نیز فرار کردند.

الاعلام الحربی افزود: در این حملات سنگین، تعدادی از فرماندهان شبه‌نظامیان از جمله «منیف رزاز» فرمانده گردان‌های «شلال الشوبجی»، «ابو خطاب» فرمانده گردان «صاعقه» و «بسام محمد عبدالله الدبیس» از دیگر فرماندهان مزدوران در محور «قعطبه» در الضالع از پای درآمدند.

خبرها حاکیست که نیروهای یمنی در جریان عملیات در بخش «قطبعه» توانستند یک تانک و دو خودروی نظامی و مقادیری اسلحه را به غنیمت بگیرند و همزمان یک تانک و یک خودروی نظامی دیگر را هم منهدم کنند.

در همین ارتباط،‌ شبکه المسیره گزارش داد که نیروهای یمنی در یک عملیات گسترده موفق شدند بر تعدادی از پایگاه‌های شبه‌نظامیان در قطبعه مسلط شوند که در پی آن تعدادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

کارشناسان نظامی یمن می‌گویند که مزدوران ائتلاف درصدد هستند تا با اشغال کامل استان ضالع، ارتباط نیروهای یمنی را در استان البیضاء با استان‌های اب و تعز قطع کنند و همچنین آنان را در شمال استان لحج به محاصره دربیاورند.

استان البیضاء که در جنوب شرقی استان صنعاء قرار دارد نیز روز شنبه شاهد حملات شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بود که دفع شد.

یک منبع نظامی یمن در این رابطه به المسیره گفت که «نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله امروز موفق شدند عملیات نفوذ مزدوران به محور قانیه در البیضاء را خنثی کنند».

وی گفت در این عملیات مقاومت نیروهای یمنی، ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای پهپادی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله روز شنبه با انجام عملیاتی مشترک به محل تجمع عناصر مزدور در غرب منطقه «مجازه» در عسیر واقع در جنوب عربستان حمله کردند.

منابع نظامی یمن می‌گویند که در این حمله نیز تعدادی از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی از پای درآمدند.

همزمان، نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله نیز با شلیک یک فروند موشک بالستیک زلزال-۱ به مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در شرق منطقه مجازه در عسیر را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها