مجتبی فردوسی‌پور درگفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عقب‌نشینی آمریکا از مواضع خود نسبت به ایران/ ترامپ تعادل روانی ندارد

سفیر سابق ایران در اردن با بیان اینکه آمریکا از مواضع قبلی خود نسبت به ایران عقب‌نشینی کرده است، گفت: آمریکا سعی می‌کند از جنگ با ایران دوری کرده و در مقابل اقتدار ایران نرمش نشان دهد.
کد خبر: ۳۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ - 30June 2019

مجتبی فردوسی‌پور سفیر سابق ایران در اردن در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در مورد ایران اظهار داشت: دونالد ترامپ از تعادل روانی مناسب برخوردار نیست؛ چرا که خود روانشناس‌های آمریکا این موضوع را تایید می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که روزی قدرت مطلق جهان خواهند بود؛ اما امروز کار آمریکایی‌ها به جایی رسیده است که در اقتدار خود تردید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران همواره یک موضع مهم در بین مقامات آمریکایی مطرح است، اظهار کرد: امروز آمریکا با یک قدرت معنوی و فرهنگی در منطقه مواجه شده که در مقابل تفکر آن‌ها قرار گرفته است. جایگاه و منزلت انقلاب اسلامی ایران باعث شده سران کاخ سفید تعادل فکری خود را از دست بدهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ما شاهد بودیم که آقای «برایان هوک» یک روز مدعی است که سرنگون کردن پهپاد فتوشاپ است و روز دیگر مدعی می‌شود ایران دست برتر را در تجهیزات نظامی واقع در منطقه دارد.

فردوسی‌پور گفت: آمریکا تصمیم خود را گرفته و سعی می‌کند در آینده از جنگ با ایران دوری کند و در مقابل اقتدار ایران نرمش نشان دهد این موضوع  تداعی سال 1991 است که آمریکا در مجامع بین‌المللی اعتبار خود را از دست داده بود.

سفیر سابق ایران در اردن گفت: امروز قدرت آمریکا در حال فروپاشی است؛ به طوری‌که نزاع با ایران را کمتر از دوران جنگ سرد با روسیه نمی‌بینند و از ایران وحشت دارد؛ همچنین عدم تعادل روانی در کاخ سفید مشخص است و ترامپ نگران انتخابات است که بعید می‌دانم در آمریکا قوه عاقله‌ای بتواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار