عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آموزش و پرورش از بستر‌های اصلی آشنایی جوانان با گنجینه دفاع مقدس است

اصغر مسعودی گفت: یکی از راهکار‌های مهمی که می‌تواند برای شناخت و برقراری ارتباط جوانان با شهدا و یادگاران دوران جنگ تحمیلی اتخاذ شود، این است که وقایع و سرگذشت‌های رزمندگان و به‌ویژه شرح حال عملیات‌های مهم دفاع مقدس در کتب درسی گنجانده شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱ - 01July 2019

اصغر مسعودی نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مقاومت رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دستاوردهای عظیم امروز کشورمان در تمام زمینه‌ها و به‌خصوص در موضوع فناوری هسته‌ای و توان دفاعی نیرو‌های مسلح را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: امنیت و آسایشی که ما از نعمت آن بهره‌مند هستیم به خاطر حضور به‌موقع مردان و زنان غیورمان در بحرانی‌ترین زمان ممکن در جبهه‌ها بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه بزرگ‌ترین خواسته و آرزوی رزمندگان در دفاع مقدس کسب رضایت خدا از طریق شهادت بود، افزود: روزی که صدام وعده تصاحب ایران را به آمریکایی‌ها می‌داد، از حضور مردان و زنان مومن و با شهامت و خستگی‌ناپذیر در کشورمان خبر نداشت؛ لذا رژیم بعث که تحت حمایت‌های ابرقدرت‌های غرب و شرق بود در مقابل رزمندگان ما که با کمترین امکانات جنگی در میدان نبرد حاضر بودند، ذلیل و متحمل شکست‌های سنگین شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و عدم وجود امنیت در برخی از کشور‌های همسایه خاطرنشان کرد: ما باید تحت هر شرایطی قدردان نعمت بزرگ امنیت در کشورمان باشیم؛ چراکه غفلت از این موضوع مهم، کم‌توجهی به ارزش‌ها و آرمان‌های کسانی است که برای تامین امنیت کشورمان به شهادت رسیدند.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی نقش صدا و سیما و آموزش و پرورش در به نمایش گذاشتن رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جامعه کنونی را مهم عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در سازمان صدا وسیما باید ساخت برنامه‌های ارزشی را جایگزین تولیداتی کنند که کم‌ترین اثر را در فرهنگ خانواده‌های ایرانی دارد؛ لذا در این چند سال اخیر شاهد تولیدات و آثار دفاع مقدسی مناسبی نبودیم.

وی ادامه داد: یکی از راهکار‌های مهمی که می‌تواند از سوی آموزش و پرورش برای شناخت و برقراری ارتباط جوانان با شهدا و یادگاران دوران جنگ تحمیلی اتخاذ شود این است که وقایع و سرگذشت‌های رزمندگان و به‌ویژه شرح حال عملیات‌های مهم در دفاع مقدس در کتب درسی گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما بدانند چه رنج‌ها کشیده شد تا کشور ما امروز به جایگاهی برسد که حتی دشمنان ما هم به امنیت و آسایش درونی ایران غبطه بخورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نسل جوان و به‌ویژه دانش آموزان را سرمایه‌های عظیمی برای رونق و آبادانی کشور دانست و گفت: یکی از نقش‌های مهم آموزش و پرورش، نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در میان قشر دانش‌آموز است که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

منصوری کم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی کشور را آشنا کردن جوانان با اهداف و آرمان‌های رزمندگان و ارزش‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: کسانی که برای برپایی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور به شهادت رسیدند حق بزرگی به گردن ما دارند. پیشرفت و توسعه ایران امروز، اقتدار و توان نظامی و هرآنچه که باعث خشم دشمنان کشورمان شده است، همه مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است؛ لذا مسوولان باید با همت و عزمی راسخ فرهنگ و دستاورد‌های جنگ تحمیلی را برای جامعه کنونی بازگو کنند.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی باعث می‌شود که جامعه ما از گزند توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان محفوظ بماند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار