معرفی کتاب؛

«بَحر در بُحیری»

کتاب «بَحر در بُحیری» به کوشش «بهرام شفیعی» تدوین و تالیف و توسط انتشارات فخرالاسلام به چاپ رسیده است که به شرح زندگینامه شهید «میربهزاد شهریاری» که در حادثه هفتم تیر در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، می‌پردازد.
کد خبر: ۳۵۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، کتاب «بَحر در بُحیری» به کوشش «بهرام شفیعی» تدوین و توسط انتشارات فخرالاسلام به چاپ رسیده است که به شرح زندگینامه شهید «میربهزاد شهریاری» اولین نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، می پردازد.

این کتاب دارای 6 فصل از جمله جغرافیای محل سکونت شهید، زندگینامه، سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی، خاطراتی از زبان خانواده و همرزمان شهید، اشعاری در رثای شهید شهریاری و ضمائم شامل سخنرانی ها، نامه ها، پیام ها، تصاویر و اسناد را شامل می شود.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است:

هر ساله هفتم تیرماه که فرا می‌رسد تمامی وجودمان آزرده از حادثه ی تلخ و شرم شهادت مظلومانه بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی سرچشمه تهران می شود.

حادثه‌ای جانکاه که به دست منافقین کوردل به وقوع پیوست و ما اینک تلخی آن را صد چندان در ذره ذره ی وجودمان احساس می‌کنیم؛ چرا که در این روز شوم دو نماینده ی فقید و مردمی برخاسته از دیار جنوب (شهید شهریاری و شهید حیدری) را از دست داده ایم. 

قسمتی از متن کتاب:

شهید شهریاری از بینش بالای سیاسی برخوردار بودند. ایشان از همان دوران جوانی تحت تأثیر عمیق بینش اسلامی و فهم و بصیرت بالای سیاسی و اجتماعی نام طاغوت و همه ی مظاهر طاغوتی رژیم پهلوی، در تضاد شدید بود.

این مسئله در خاندان وی، مسبوق به سابقه است چرا که پدرش مرحوم شفیق نیز همواره با سیاست های رضاخان در تقابل بود و اتفاقا به همین خاطر ترجیح داد از زندگی و حضور در مناصب دولتی چشم بپوشد و به زادگاهش مراجعت نماید.

شهید، خود درباره سوابق مبارزاتی‌اش در زمان طاغوت چنین می‌گوید: «هنگامی که بوشهر بوده، در انجمن ضد بهاییت شرکت می کردم و نامه ها و نوارهای امام (ره) را در اختیار دوستان قرار می دادم. همچنین در آن ایام اختناق، کتاب ولایت فقیه امام (ره) این مردم توزیع می کردم. زمانی که مشهد بودم، فعالیت‌های سیاسی و مذهبی داشتم و به علت داشتن کتب ممنوعه، چند بار از طرف ساواک مورد مؤاخذه قرار گرفتم.

«بَحر در بُحیری»      ///عکس کشیده شده///

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار