مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به نقش هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس/ امدادگران صحنه‌های ایثار و رشادت را بازگو کنند

سردار «یوسفعلی­‌زاده» گفت: امدادگران دفاع مقدس علاوه بر ایفای نقش امدادی و درمانی خود در دوران دفاع مقدس، شاهد صحنه‌های ایثار و رشادت بسیاری از رزمندگان و مجروحینی بودند که خود از گفتن آن سر باز می­‌زنند و این امدادگران هستند که باید این صحنه‌ها را بازگو کنند.
کد خبر: ۳۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 01July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین‌علی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (دوشنبه) با «سید مجتبی احمدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان دیدار کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: سابقه هلال احمر در دفاع مقدس یک پیشینه بابرکت و پرخیری است و نقش‌های بسیار خوبی را در حوزه­‌های امدادی و درمانی در آن دوران ایفا کرده است.

وی تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس را یکی از اولویت­‌های اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی دانست و افزود: تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس به‌عنوان یک کار علمی و تحقیقاتی، بیان‌گر نقش استان در دفاع مقدس است؛ لذا با توجه به نقش هلال احمر و رده‌­های تابعه آن در دفاع مقدس، این ضرورت وجود دارد که در این دانش‌نامه به این نقش پرداخته شود.  

ضرورت احصاء تاریخ شفاهی امدادگران دفاع مقدس

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: امدادگران دفاع مقدس علاوه بر ایفای نقش امدادی و درمانی خود، شاهد صحنه‌های ایثار و رشادت بسیاری از رزمندگان و مجروحینی بودند که خود از گفتن آن سر باز می‌­زنند و این امدادگران هستند که باید این صحنه‌ها را بازگو کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان را به‌عنوان یکی از ظرفیت­‌ها برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی این ظرفیت را دارد تا نقش هلال احمر استان در دفاع مقدس را برجسته کند؛ لذا عملکرد هلال احمر در دفاع مقدس و موضوع امداد در جنگ باید به زبان هنر در معرض دید بازدیدکنندگان در موزه قرار بگیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این دیدار، ابراز داشت: 37 شهید امدادگر خراسان رضوی که در لیست شهدای بهداری ارتش، سپاه و سایر نهادها نیستند، از افتخارات جامعه هلال احمر استان هستند که درصدد برگزاری یادواره ویژه این شهدا در هفته دفاع مقدس هستیم.

ضرورت احصاء تاریخ شفاهی امدادگران دفاع مقدس

«سید مجتبی احمدی» با اشاره به همراهی نهادهای مخلتف انتظامی، نظامی، گروه‌های جهادی و مردمی با هلال احمر در امدادرسانی‌های سیل اخیر، افزود: بسیاری از صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس و روحیه مجاهدت و ایثارگری را در مدیریت بحران شاهد بودیم.

وی یادآور شد: موضوع تبادل اسرا، ارتباط با خانواده‌های آزادگان و جست‌وجوی مفقودین، از دیگر وظایف خطیر هلال احمر در دوران دفاع مقدس بود.

احمدی در پایان خواستار رویکرد علمی، خبری و ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس و نقش شهدای امدادگر در قالب‌های هنری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار