یادداشت/ سمانه حسن‎خانی

حنای رنگ‎باخته آمریکا؛ حقوق بشر آمریکایی!

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی است تا حامیان حقوق بشر و نخبگان جامعه ماهیت ضد حقوق بشرى نظام استکبارى آمریکا را برای ملت‎های آزاده جهان دوباره بازگو کنند تا همه بدانند این مدعیان حقوق بشر، امروز باید در جایگاه متهم بنشینند و پاسخگوی افکار عمومی باشند.
کد خبر: ۳۵۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰ - 02July 2019

حنای رنگ باخته آمریکا؛ حقوق بشر آمریکایی!گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس_ سمانه حسن‎خانی؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی ششم تا 12 تیر را هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرد.

ترور نافرجام رهبر انقلاب اسلامی، شهادت آیت‎الله بهشتی و 72 تن از یارانش، شهادت آیت‎الله اشرفی اصفهانی شهید محراب، بمباران سردشت و حمله به هواپیماى مسافربرى جمهوری اسلامی ایران و شهادت 290 انسان مظلوم در خلیج فارس از سلسله اقدامات هولناک و تلخ سردمداران کاخ سفید است.

با گذشت 30 و اندی سال از این حادثه تلخ، هنوز هم یادآوریش داغ دل ملت ایران را تازه می‎کند از بین این جنایت‎ها حمله به هواپیماى مسافربرى ایران، پیام آشکار شکست نظام سلطه از مقاومت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

درد این واقعه بیشتر می شود وقتی که فرمانده ناو وینسنس از رئیس جمهور وقت آمریکا به خاطر جنایتش نشان افتخار دریافت می‌کند و بیشتر از پیش نشان می‎دهد که حقوق بشر و قوانین بین‎المللی برای آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

هفته حقوق بشر آمریکا فرصتی است تا حامیان حقوق بشر، نخبگان جامعه، اندیشمندان و رسانه‎های جمعی ماهیت ضد حقوق بشرى نظام استکبارى آمریکا را برای ملت‎های آزاده جهان دوباره بازگو کنند که کارنامه آمریکا در موضوعات مربوط به حقوق بشر از گذشته تا کنون از جمله وضعیت آزادی شهروندی، حقوق اقلیت‎ها، تبعیض نژادی، جدا سازی فرزندان از مادران مهاجرشان، زندان های مخوف، شکاف طبقاتی و نابرابری اجتماعی و.... ماهیتش را به خوبی نشان داده و این مدعیان حقوق بشر امروز باید در جایگاه متهم نشسته و پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.

وقتی آمریکای جنایتکار از یک سند رسمی مورد تایید سازمال ملل (برجام) خارج می‎شود و توافق آب و هوایی پاریس را به بهانه اینکه با اجرای این توافق از لحاظ اقتصادی متضرر خواهد شد، زیر پا می گذارد، مطمننا به هواپیمای مسافربری حمله می‎کند و بمب های 10 تنی بر روی کودکان مظلوم افغانی می ریزد و مردمان یمن، عراق و سوریه را با سلاح های مرگبار آل سعود به کام مرگ می رساند و رئیس جمهور معلوم‎الحالش به شعارهای ظاهری حقوق بشر نیز بی اعتنایی کرده و خروج از شورای حقوق بشر را دستاورد بزرگ حاکمیتش می داند.

تاریخ 12 تیر 1367 در تقویم ملی ما سند رسوایی آمریکا و آل سعود است که در سایه شوم دولت جنایتکار آمریکا امروز مردم مظلوم یمن را با سلاحهای آمریکایی همچون شلیک موشک ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران به خاک و خون می‎کشند.

حوادث تلخ اول تابستان آینه‌ای برای انعکاس نفاق و دروغگویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری چهره واقعی آمریکای جنایتکار است تا پشت‌پرده چهره بزک‌ کرده‎اش بیشتر نمایان شود تا نسل‎های آینده جنایات هولناکی که آمریکای خونخوار علیه ملت ایران انجام داده را درک کرده و دشمن دیرینه خود را بیشتر بشناسند.

حمایت ایالت متحده از تروریسم سیاست دیرین دولت این کشور به ویژه در منطقه غرب آسیا بوده که با تأمین مالی برخی کشورها آنها را در برابر کشورمان قرار می‎داد، شکل گیری داعش در عراق و سوریه با حمایت این کشور بود که بر تشویش و ناامنی منطقه دامن زد، اما حضور مستشاری ایران در این تحولات منجر به ایجاد ثبات و آرامش منطقه شد.

کشورمان در طول 40 دهه عمر پربرکت خود انواع سیاست‌های خصمانه آمریکا را تجربه کرده است که بسیاری از آنها با مبانی حقوق بشر در تعارض بوده است. سیاست اعمال تحریم از جمله رایج‌ترین سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی در طول سالیان بوده و امروز هم ادامه دارد.

بنابراین با توجه به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند:« دنیایی که چشم بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندند،نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است و نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با تروریسم رو به رشد در دنیا مقابله کند،اینها خود مشوق تروریسم‌اند.» باید به جهان ثابت کنیم که آمریکا از حقوق بشر به عنوان دستاویزی برای رسیدن به اهدافش استفاده می‎کند تا سرنوشت کشورها را دست گرفته و با اعمال فشار بر کشورهای مخالفش دیدگاه غیر منطقیش را بر کرسی بنشاند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار