حجت‌الاسلام قرائتی:

استقبال از مشارکت در تولید داستان برای نماز/ نویسندگان در برابر ترویج نماز مسئولند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن استقبال از مشارکت برای تولید داستان‌هایی درباره نماز گفت: اگر قلم نویسندگان برای نماز باشد، برای خدا نوشته‌اند، زیرا نماز محور است؛ اگر نویسندگان درباره هر چیزی قلم زدند، اما برای نماز چیزی ننویسند، کارشان کامل نیست.
کد خبر: ۳۵۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ - 02July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی نویسندگان و ناشران حوزه نماز و مهدویت، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز و «نیکنام حسینی‌پور» مدیر عامل خانه کتاب در محل سرای کتاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این نشست به آیات قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: مومن همین که قدرتی پیدا کند، اولین وظیفه او اقامه نماز است؛ لذا قرآن روز قیامت می‌پرسد شما که نویسنده بودید، با قلم برای دعوت به خدا چه کردید.

وی گفت: اگر قلم نویسندگان برای نماز باشد، برای خدا نوشته اند، زیرا نماز، محور است؛ اگر نویسندگان درباره هر چیزی قلم زدند، اما برای نماز چیزی ننویسند، کارشان کامل نیست. اهالی قلم به نماز اهتمام داشته‌اند، البته برای نوشتن از نماز، باید خدا بخواهد.

قرائتی عنوان کرد: پول چیز خوبی است، اما نباید برای پول کار کنیم. اگر نویسنده‌ای برای نماز کاری نکرده، باید عذرخواهی کند. چراکه اگر همین امروز عمر مانده به پایان برسد پاسخی برای نکیر و منکر نداریم.

وی به ویژگی تفسیر «نمونه» اشاره و عنوان کرد: در تفسیر نمونه که من نوشتم هر جلد ۲۵ هزار نکته قرآنی دارد. ما باید فلسفه حجاب را در یک بروشور چاپ کنیم و در اختیار دختران قرار دهیم. مخاطب ما در کتاب‌هایمان باید نسل نو باشد. ۴۵ سال پیش درس خارج را شروع کردم و تصمیم گرفتم آخوند اطفال شوم.

رئیس ستاد اقامه نماز به مشارکت در نوشتن آثار ادبی اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات باید یک کتاب را شراکتی بنویسیم و سود بیشتری از آن حاصل کنیم. موضوع اجلاس نماز امسال «نماز و مدرسه» است که اگر نویسندگان در این زمینه کار کنند، استقبال می‌کنیم. قصه‌های قرآن پر از داستان و لطیفه است که باید از آن استفاده کنیم.

قرائتی گفت: خیلی از کتاب‌هایی که نوشته می‌شود، لغو است. قلم باید طوری باشد که هر کلمه و صفحه‌اش مفید باشد. برای کتاب‌هایی که نوشته می‌شوند باید از کتاب‌های بزرگ قدیمی استفاده کنند. نویسندگان ضامن وقت مردم هستند پس چیزی که می‌نویسند باید مفید باشد.

وی علت مشکلات بیکاری جوانان را بی خاصیت بودن آموزش‌های سیستم آموزش و پرورش دانست و افزود: علت بی‌کاری جوانان ما بی‌خاصیتی علم در دبیرستان و دانشگاه است.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آخوند‌ها باید قصه گفتن بلد باشند تا بتوانند نماز را تبلیغ کنند، اظهار داشت: ما از فضای خنده غافل شده‌ایم؛ البته خنده باید حکیمانه باشد؛ چراکه خنده لغو صحیح نیست.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار