ماجرای شهادت روحانی اهل سنت و فرزندش مقابل درب خانه

شهید «ملاعلی جلالی زاده» از علمای اهل سنت خطه کردستان بود که در سال ۶۰ به دست ضد انقلاب و به همراه فرزندش مقابل درب خانه‌اش به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۵۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ - 13July 2019

ماجرای شهادت روحانی اهل سنت و فرزندش جلوی درب خانهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ایران با توجه به آمار ۱۷ هزار شهید ترور، یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ترور در جهان است. اوج ترور‌ها در دهه ۶۰ با شهادت افراد مهم نظام جمهوری اسلامی ایران همچون آیت‌الله بهشتی، باهنر، رجایی، اعضای حزب جمهوری اسلامی، ائمه جمعه برخی از شهر‌ها از جمله آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دستغیب و افراد برجسته‌ای همچون شهیدان مطهری، مفتح، هاشمی‌نژاد و... رقم خورد.

منافقین و گروهک‌های تروریستی با اعضایی از سنین مختلف و اقشار گوناگون، بی‌تفاوت به سن و جایگاه و جنسیت افراد، فقط برای یک هدف و آن‌هم ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و تضعیف نظام اسلامی دست به حذف آدم‌ها زدند. حتی با وجود دادن شعار‌های به ظاهر عدالت‌خواهانه و جسورانه، در عمل خبری از این عدالت نبود و هرکس را که سر راه خود می‌دیدند، حذف می‌کردند. نمونه این موضوع، شهادت بی‌شمار زنان و کودکانی است که قربانی دشمنی‌ها و لجاجت گروه‌های تروریستی شدند.

از جمله شهدایی که منافقین و ضد انقلاب دست به ترور او زدند، شهید «ملاعلی جلالی‌زاده» از عالمان اهل سنت در منطقه سنندج است که به واسطه فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی خود در دوران حکومت پهلوی، مورد توجه دشمنان نظام قرار گرفت و در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

شهادت پس از اقامه نماز مغرب و عشا

در یکی از روز‌های اواسط تیرماه سال ۱۳۶۰ «ملاعلی جلالی‌زاده» بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد محله «قطارچیان» به همراه فرزندش «مسلم» در راه بازگشت به خانه بود که در جلوی درب منزل خود به ضرب گلوله به شهادت رسید. در این واقعه فرزند وی نیز به شهادت رسید و نام این ۲ شهید بر دفتر اعمال ننگین ضد انقلاب و منافقین ثبت شد.

«ملاعلی جلالی‌زاده» متولد سنندج و از مسلمانان اهل سنتی بود که دوران تحصیل خود را ابتدا در شهر محل سکونتش در مکتب‌خانه گذراند و پس از ۱۵ سالگی برای کسب مدارج علوم دینی، به شهر‌های مختلف سفر کرد و از محضر علما بهره برد. پس از آن اجازه فتوا را از مفتی وقت کردستان گرفت و امام جمعه روستای «گلین» استان کردستان شد.

فعالیت های سیاسی علیه رژیم پهلوی

همچنین، در سوابق ارزشمند وی علاوه بر کسب و علم و دانش، فعالیت‌های پرشور سیاسی وجود دارد. ملاعلی جلالی‌زاده به واسطه فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی در دوران ستمشاهی، از شغل معلمی برکنار شد و به خاطر ادامه این فعالیت‌ها دستگیر و به مدت هفت‌ماه در زندان‌های رژیم پهلوی در سنندج و کرمانشاه محبوس شد. بعد از به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی، با تأسیس مرکز اسلامی غرب کشور به عضویت این مرکز درآمد؛ اما در سال ۵۹ به دلیل فشار گروهک‌های تروریستی مدتی متواری شد تا اینکه ضد انقلاب و منافقین نقشه حذف وی را عملی کردند و او را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها