هفته فرهنگی ایران در سوریه برگزار شد

هفته فرهنگی ایران با عنوان «زبان ها و تمدّن ها» در محل پژوهشکده عالی زبان‌های خارجی دانشگاه دمشق برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ - 03December 2014

هفته فرهنگی ایران در سوریه برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نهم آذر ماه ، هفته فرهنگی ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری پژوهشکده عالی زبان های خارجی دانشگاه دمشق و همچنین مشارکت مرکز فرهنگی روسیه در دمشق و سفارت ارمنستان با حضور محمدعامر الماردینی وزیر آموزش عالی، محمدحسان الکردی رئیس دانشگاه دمشق، میساء السیوفی رئیس پژوهشکده عالی زبان های خارجی دانشگاه دمشق برگزار شد.

در مراسم  افتتاحیه، رئیس پژوهشکده عالی زبان های خارجی دانشگاه دمشق با تأکید بر لزوم اعزام مربیان دانشگاه دمشق به دانشگاه های ایران، گفت: در راستای تبادل علمی و پژوهشی فی ما بین دو کشور لازم است تا مربیان دانشگاه دمشق به دانشگاه های ایران اعزام تا ضمن بهره وری از علوم و معارف ایران اسلامی به سوریه بازگشته و در دانشگاه های سوری تدریس کنند.

رئیس دانشگاه دمشق هدف از برگزاری هفته فرهنگی ایران را تعمیق روابط فرهنگی و علمی کشورهای ایران و سوریه دانست و گفت: تمدّن و نقش آن در ساخت جوامع بشری و رشد فکری و معنوی آنان نقش بسزایی دارد.

انورحبیبی وابسته فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: صاحبان تمدّن های کهن و ماندگار با تمسک به نقاط مشترک فراوانی که با هم دارند در راه تحقق اهداف مشترک گام بر می دارند.

وی به بورسیه شدن بیش از 250 دانشجوی سوریه ای و تحصیل آن ها در دانشگاه های کشورمان در سال جاری اشاره کرد که این مهم موجب تعمیق روابط استراتژیک دو کشور در آینده خواهد بود.

وزیر آموزش عالی سوریه پیوند تاریخی و تمدنی دو کشور ایران و سوریه را غیر قابل انکار عنوان کرد و گفت: زبان، دروازه ورود به فرهنگ و تمدّن ملل است که مشترکات لغوی و زبانی دو فرهنگ زبان فارسی و عربی می تواند در راه توسعه همکاری های فرهنگی نقش داشته باشد.

در پایان، وابسته فرهنگی کشورمان به همراه وزیر آموزش عالی و رئیس دانشگاه دمشق نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران که شامل تابلوهای خط، نقاشی، مینیاتور، صنایع دستی، کتاب، منشورات و مطبوعات بود را افتتاح کردند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار