پورسید آقایی:

استفاده از «طرح کاهش آلودگی هوا» برای جانبازان رایگان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح کاهش آلودگی هوا برای مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌سرویس‌ها دارای سهمیه تا ۷۰ درصد تخفیف و برای جانباران ۱۰۰ رایگان است.
کد خبر: ۳۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 09July 2019

استفاده از طرح کاهش آلودگی هوا برای جانبازان ۱۰۰ درصد رایگان استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن پورسید آقایی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا با بیان اینکه هم‌اکنون مهمترین طرح در تهران در حال انجام است، اظهار داشت: طرح قدیمی زوج و فرد دیگر خاصیت خود را از دست داده بود و دیگر کارایی نداشته است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باعث شد طرح جدید جایگزین شود، کاهش تردد خودرو است و این طرح توسط دانشگاه تربیت مدرس مطرح شده است.

پورسید آقایی با بیان اینکه برای طراحی طرح کاهش آلودگی در تهران ۱۳ طرح کشور‌های دیگر بررسی شد، گفت: ما به دنبال این هستیم که آلاینده‌های زیست‌محیطی در تهران را کاهش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به معایب طرح زوج و فرد گفت: به دلیل افزایش تعداد خودروها، طرح زوج و فرد خاصیت خود را از دست داده بود و ناعادلانه شده بود و پلاک‌های زوج سه روز در محدوده طرح وارد می‌شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، تصمیم بر این شد که طرح قیمت‌گذاری و دو حلقه‌ای کردن طرح کاهش آلودگی هوا را اجرا کنیم.

پورسید آقایی ادامه داد: در خصوص طرح ترافیک از پنج هزار نفر نظرسنجی شد و بیش از ۵۰ درصد اعلام کردند که طرح زوج و فرد ناعادلانه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در طرح کاهش آلودگی هوا توجه ویژه‌ای به ساکنین شده است، گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک که با حضور رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزیر کشور، نماینده استانداری، شهردار تهران و نماینده حمل و نقل و ترافیک شهرداری شکل می‌گیرد، با اتفاق آرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه در هر فصل تهرانی‌ها ۲۰ روز و شهرستانی‌ها ۱۵ روز می‌توانند به صورت رایگان وارد طرح شوند، گفت: در صورتی که فرد در یک فصل از این ۲۰ روز استفاده نکند، فرصت او از دست خواهد رفت و دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کنند.

پورسید آقایی خاطرنشان کرد: ساکنین بعد از این ۲۰ روز برای تردد با توجه به ساعت اوج تردد و معاینه فنی از سه هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد و برای سایرین از هفت هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه به خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر ۲۵ درصد تخفیف داده می‌شود، گفت: صاحبان ۲۶ هزار خودرو زیر چهار سال عمر که خودرویشان نیاز به معاینه فنی هم ندارد، برای دریافت معاینه فنی برتر و استفاده از این تخفیف به مراکز فنی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد درآمد‌های حاصل از طرح کاهش آلودگی هوا برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود.

پورسید آقایی درباره اثرات دو هفته اخیر اجرای این طرح گفت: خوشبختانه در هفته اول اجرای طرح کاهش ۲۴ درصد ورود به محدوده طرح را داشتیم. در اوج تردد صبح ۱۶ درصد کاهش و عصر ۱۸ درصد کاهش داشتیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: در هفته دوم نیز ۱۱ درصد کاهش تردد در محدوده طرح را داشتیم.

وی در خصوص موارد خاص گفت: طرح کاهش آلودگی هوا برای مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌سرویس‌ها دارای سهمیه تا ۷۰ درصد تخفیف و برای جانباران ۱۰۰ رایگان است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار