دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

زلزله مسجد سلیمان نیازمند پوشش دقیق وقایع و کمک هموطنان است

محسن رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجد سلیمان بر امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ - 09July 2019

زلزله مسجد سلیمان نیازمند پوشش دقیق وقایع و کمک هموطنان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان، با تبریک دهه کرامت به شهروندان و مسئولان مسجدسلیمان، اظهار داشت: یکی از وظایف بنده این است که با حضور در جمع شما، از زحمات شما تشکر کنم. از حاجی‌زاده و حجت الاسلام و‌المسلمین حجتی‌نیا تشکر ویژه دارم که با تمام وجود در این موضوع وارد شده‌اند.

وی گفت: امیدواریم که درد‌ها و آلام این مردم کمتر شود. انتظار داریم که رسانه‌ها به این حادثه بیشتر بپردازند. این حادثه نیازمند پوشش دقیق وقایع است تا کمک‌های خارج از استان به مردم این منطقه رهسپار شود. تا کنون به سه هزار واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های منطقه آسیب وارد شده و حدود ۲۰۰ واحد دامداری و پرورش ماهی آسیب دیده است. بخشی از زیربنا‌ها و راه‌های روستایی تخریب شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این زلزله بزرگ تلفات جانی کمی داشته، اما مجموعه آسیب‌ها و خسارت‌ها کم نبوده است و باید این آسیب‌ها را جبران کرد. رسیدگی به مجروحان و برقراری امنیت برای منازل مردم، در اولویت است. از نیروی انتظامی می‌خواهم که دروازه‌های ورودی شهر را کنترل بیشتری کنند. در مرحله دوم، موضوع جبران خسارت‌ها است که باید ارزیابی خانه به خانه و همراه با تصویر اموال، خانه‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی مستند شود. البته این ارزیابی گاهی بیش از دو سه هفته به طول می‌انجامد.

سردار رضایی گفت: توصیه می‌کنم در مواردی که پیمانکار‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند، با جدیت و دقت محاسبه و رسیدگی شود. همچین باید پیاده سازی طرح جامع شهر مسجد سلیمان را پیگیری کنیم. این شهر سابقه تاریخی دارد که باید با اجرای طرح جامع، حفظ شود. البته نمی‌شود منتظر پیاده شدن طرح جامع ماند و پرداخت خسارت‌ها، را موکول به آینده دور کرد. رسیدگی به مردم باید در اولویت باشد.

وی افزود: به این نتیجه رسیده‌ایم که با وجود مشکلات مختلف، خوزستان نیاز به یک شورای راهبردی دارد. در این شورا، مشکلات و چالش‌های شمال استان خوزستان به طور ویژه بررسی شده است. به عنوان مثال ۴۰ هزار هکتار از مناطق شمالی استان را در مرحله دوم توسعه کشاورزی استان قرار داده‌ایم و ان‌شاءالله نتیجه خواهد داد. در نظر داریم ۲۰ حلقه از چاه‌های نفت قدیمی این شهرستان را بازسازی کنیم و درآمد‌های آن را به این شهرستان اختصاص دهیم، زیرا با این بودجه‌های محدود، نمی‌توانیم کار بزرگی را برای مردم این منطقه انجام دهیم.

گفتنی است، در این بازدید، رضایی به گفت‌وگو با مصدومان زلزله ۵.۷ ریشتری روز دوشنبه مسجد سلیمان پرداخت. همچنین در جریان وضعیت و روند درمان مجروحان قرار گرفت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار