برگزاری نشست شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس سمنان

جلسه شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس سمنان با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در استانداری سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ - 10July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، دومین نشست شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در استان سمنان با حضور «مریم مجتهد‌زاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان در جمع مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. 

مجتهدزاده در این نشست اظهار داشت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه‌ها بود و مردان به پشتوانه حمایتِ آنان در جبهه‌ها حاضر می‌شدند.

وی در خصوص ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید ثبت خاطرات خانواده شهدا را جزء رسالت‌ها و تکالیف خود دانسته و با الهام از سیره زندگی شهدا و ایثارگران، سبک زندگی جهادی و ایثارگرانه را در جامعه کنونی نشر دهند.

مجتهدزاده با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بر لزوم آشنایی بیشتر با فضای رسانه و افزایش سواد نسبت به این حوزه ادامه داد: جمع‌آوری، ثبت و ضبط خاطرات شهدا، گسترش سواد رسانه‌ای در بین جوانان با هدف کاهش اثرات تبلیغات و جنگ نرم دشمنان از برنامه های موثری است که بانوان می‌توانند در این خصوص مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس گفت: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و شاخصی داشتند و نشان دادند که می‌توانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و موجبات تشویق و ترغیب همسران و فرزندان خود برای حضور در صحنه‌ها را فراهم کنند.

وی گفت: ایجاد کارگروه‌های دانش آموزی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسیار موثر و تاثیرگذار است تا با بینش همراه با بصیرت، یک اتصال بین نسلی ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار