مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خبر داد

عملیات‌های مروارید و طریق القدس در پارک موزه دفاع مقدس سمنان بازروایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: سه حادثه مهم ملی از جمله عملیات مروارید و طریق القدس و خودباوری در پارک موزه دفاع مقدس سمنان طراحی و بازروایی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ - 04December 2014

عملیات‌های مروارید و طریق القدس در پارک موزه دفاع مقدس سمنان بازروایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، سرهنگ فریدون پهلوانی اظهار داشت: پیرو توصیه و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص احداث موزههای دفاع مقدس در کشور و پروژه احداث پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سال 1385 مورد مطالعه قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم و تصویب در هیات دولت، عملیات احداث از سال 1388 کلید خورد.

سرهنگ پهلوانی گفت: در سال 1389 این پروژه عظیم فرهنگی در دریف اعتبارات دولتی وارد و عملا حمایت از این مجموعه در دستور کار هیات محترم دولت قرار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: این مجموعه شامل سه درب، صحن تاریخ، میدان آغاز جنگ، موزه دفاع مقدس، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، فرهنگسرای پایداری، سالن آمفی تاتر، موزه نیروی دریایی، پارک خانواده، هتل، رستوران، پمپ بنزین، مسجد و... است که در حال پیگیری و عملیات احداث میباشد.

سرهنگ پهلوانی خاطر نشان کرد که در این پارک موزه سه حادثه ملی بازروایی و طراحی میگردد که شامل عملیات مروارید در سال 59 و دلاورمردیهای ناوچه پیکان ارتش جمهوری اسلامی است که با فرماندهی شهید دریادار محمد ابراهیم همتی (شهید شاخص ارتش جمهوری اسلامی) که از استان سمنان میباشد و حماسههای بی شماری را خلق نمود، طراحی میگردد. حادثه دیگر طراحی خود باوری است که با نمایش دو موشک سجیل 2 و موشک ماهواره بر امید در اندازه واقعی به بیان پیشرفتهای ایران اسلامی میپردازد. حادثه دیگر نیز طراحی و بازسازی عملیات غرور آفرین طریق القدس است که نقش برجسته رزمندگان استان سمنان را در این عملیات به تصویر میکشد.

وی همچنین از طراحی 24 المان در صحن تاریخ خبر داد و اضافه کرد: امور محتوایی پارک موزه با بهرهگیری از محققین و پژوهشگران و مطالعه اسناد و تاریخ کشور، 80 حادثه تاریخی در کشور را احصا نمودند که از بین 24 واقعه انتخاب شده و در صحن تاریخ به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها