فراکسیون حزب‌الله: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر مقابله ما با تروریسم اسرائیلی ندارد

فراکسیون حزب‌الله اقدام آمریکا در تحریم سه مقام لبنانی را محکوم کرد و گفت: واشنگتن باید بداند تحریم‌ها تأثیری بر مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ندارد.
کد خبر: ۳۵۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ - 11July 2019

فراکسیون حزب‌الله: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر مقابله ما با تروریسم اسرائیلی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، اعضای‌ فراکسیون «الوفاء للمقاومه» در پارلمان لبنان امروز نشست دوره‌ای خود را در «حاره حریک» (در جنوب لبنان) برگزار کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه این نشست اعلام شد، اقدام کینه‌توزانه آمریکا در تحریم «محمد رعد» رئیس فراکسیون الوفاءللمقاومه، «امین شری» عضو فراکسیون الوفاءللمقاومه و «وفیق صفا» رئیس واحد ارتباطات و هماهنگی در جنبش حزب‌الله، ادامه تعرض به لبنان و ملت آن است و بیروت آن را مردود و محکوم می‌داند.

فراکسیون مذکور تأکید کرد: «این اقدام آمریکا تغییری در مقاومت ما علیه اشغالگر و تروریسم اسرائیلی و سیاست‌های حمایتی آمریکا (از این رژیم) به وجود نخواهد آورد.»

در ادامه این بیانیه بر حمایت لبنان از ملت مظلوم، صبور و شجاع یمن در مقابله با ائتلاف سعودی-آمریکایی تأکید و ادامه این جنگ ظالمانه محکوم شد.

فراکسیون حزب‌الله به ایران نیز پرداخت و اعلام کرد: «شاخه خالی کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و مردد بودن اروپا در اجرای جدی این توافق به علاوه ادامه سیاست تحریمی و تنشی آمریکا تا حد اشاره به جنگ (علیه ایران) حق تهران در غنی‌سازی هسته‌ای (غنی سازی اورانیوم) برای اهداف مسالمت‌آمیز را کنار نمی‌زند؛ همانطور که حق این کشور در حمایت از جنبش‌های مقاومت و آزادی‌خواده در منطقه و جهان علیه سیاست‌های سرکوب‌گرانه، اشغالگری، استبداد و هیمنه و سیطره را از بین نمی‌برد».

تحریم‌ها علیه سه مقام لبنانی ذکر شده در هفته جاری انجام شد و با واکنش مقامات مختلف این کشور روبرو بود. «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان «بی‌احترامی» به این کشور است، از واشنگتن خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کند. 

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در واکنش گفت که این گونه تحریم‌ها تأثیری بر عملکرد و فعالیت‌های پارلمان نخواهد داشت. 

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تحریم دو نماینده این کشور به دست آمریکا را تعرض به تمام لبنان توصیف کرد و افزود، برای پیگیری این موضوع به اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی مراجعه خواهد شد. 

در همین راستا روزنامه سعودی «الحیاة» به نقل از منبعی رسمی اعلام کرد، دولت لبنان هیچ تعامل مالی با حزب‌الله ندارد و حتی نمایندگان این جنبش در پارلمان حقوق ماهیانه خود را از وزارت دارایی لبنان دریافت نمی‌کنند بلکه آنها را به صورت مستقیم از اداره امور پارلمان می‌گیرند تا پرداختی به نام آنها ثبت نشود و از تحریم‌ها در امان بمانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها