فرستاده پوتین و معاون لاوروف با «بشار اسد» دیدار کردند

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور به همراه هیأتی با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۵۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ - 12July 2019

فرستاده پوتین و معاون لاوروف با «بشار اسد» دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آلکسندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه و «سرگری ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه این کشور به همراه هیأتی امروز جمعه (۲۱ تیر) وارد شهر دمشق، پایتخت سوریه شدند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، هیأت روس در این سفر با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از دفتر ریاست جمهوری این کشور گزارش داد که دیدار امروز دو طرف حول محور تلاش‌های مستمر جهت دست‌یابی به پیشرفت در فرآیند سیاسی سوریه به ویژه در مورد کمیته بررسی قانون اساسی این کشور و مکانیزم‌ها و اقدامات لازم برای آن متمرکز بود.

دو طرف همچنین در مورد تداوم همکاری و هماهنگی بیشتر بین طرفین در مورد گام‌های آتی جهت تحقق نتایج مورد انتظار در این چارچوب و عدم اجازه به کشور‌هایی که با ایجاد موانعی درصدد طولانی شدن جنگ تروریستی علیه سوریه هستند، به توافق رسیدند.

طی این هفته، «گیر پدرسن»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه صورت گرفت، طرفین از حصول پیشرفت در پرونده قانون اساسی سوریه خبر دادند.

نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن با نظارت و وساطت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه که به عنوان کشور‌های ضامن روند مذاکرات آستانه معروف‌اند، بار‌ها در آستانه قزاقستان و سوچی روسیه جهت برون رفت از بحران سوریه دور هم جمع شده‌اند.

طرفین به همراه تضمن‌کنندگان دی ۹۶ در ادامه سلسله نشست‌های آستانه، در سوچی بر سر تشکیل کمیته‌ای متشکل از طرف‌های متخاصم و طرف‌های ناظر و سایر کشور‌ها جهت بررسی و بازنگری در قانون اساسی سوریه به توافق رسیدند که این کمیته مراحل تشکیل خود را طی می‌کند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها