سردار نقدی در قم خبر داد

ورود بسیجیان به 12 عرصه سازندگی و ایجاد 100 هزار شغل

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه افزایش تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که سبب پیشبرد اقتصادی کشور خواهد شد، گفت: بسیجیان در 12 عرصه سازندگی ورود پیدا کرده‌اند و نزدیک به 100 هزار شغل به واسطه این فعالیت‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 03December 2014

ورود بسیجیان به 12 عرصه سازندگی و ایجاد 100 هزار شغل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی برکات فراوانی در عرصههای مختلف به ویژه پیشرفت مادی داشته است.

وی اضافه کرد: امروزه در تراز امکانات و داراییهای برخی از کشورهای صنعتی دنیا نیستیم اما اینکه غرب در سالهای اخیر اقتصادی نزولی و ایران اسلامی اقتصادی صعودی داشته، حائز اهمیت است و این موضوع سبب جابهجایی قدرتهای دنیا خواهد شد که استکبار از این امر در هراس است.

وی از برخی از ظلمهای دشمن در عرصه اقتصادی یاد کرد و ادامه داد: اگر تحریمها نیز برداشته شود خسارتهایی که دشمن در اقتصاد ایران داشته است، جبران ناپذیر خواهد بود.

نقدی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از سیاستهای خود بهرههای اقتصادی بسیاری انجام داده است، مطرح کرد: مشکل امروزی ما با دشمن به جای خود باقی خواهد ماند و طبق گفته رهبری اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی است و نباید به مذاکرات تکیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که سبب پیشبرد اقتصادی کشور خواهد شد.

نقدی با بیان اینکه افزایش سرمایه در جامعه مشکل نقدینگی را ایجاد خواهد کرد، متذکر شد: در این عرصه باید به هوشمندی ورود پیدا کنیم و در این راستا میتوانیم با استفاده از سرمایهگذاریهای عمده اقدامات موثری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم نقش موثری در جامعه اسلامی دارند، اظهار کرد: بسیج به عنوان مردم پیشتاز، اقدامات مسئولان را در عرصه اقتصادی مطالبه کرده و خواهد کرد.

نقدی گفت: جلوگیری از حرکت جوشان جهادی بسیج اقدام اشتباهی بوده است که در این سالهای اخیر این حرکت دوباره شکل گرفته و دستاوردهای آن برای مسئولان و مردم به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تجربه مدیریت و دلسوزی بسیجیان در اردوهای سازندگی افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: بسیاری از اقدامات توسط بسیجیان به انجام رسیده است و این فعالیتها به زمان خاصی محدود نمیشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در 12 عرصه سازندگی، بسیجیان ورود پیدا کردهاند و نزدیک به 100 هزار شغل به واسطه این فعالیتها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اگر در کنار یک میلیون چاه در کشور 50 هزار استخر ایجاد شود، میتوانیم ظرفیت شیلات کشور را دو برابر کنیم، افزود: بسیج در این زمینه با برنامههای آموزشی و کمکهای کم مالی همکاریهای بسیاری داشته است.

نقدی تاکید کرد: مسئولان باید همکاری مناسبی با فعالیتهای سازندگی بسیج داشته باشند و برخی از قوانین بدون مبنا مطرح شده است که از اقدامات سازندگی جلوگیری میکند و باید حذف شود.

وی بخشی از ظرفیت سرمایههای کوچک را برشمرد و گفت: حذف مقررات مانع از تولید یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که باید عملی شود.

نقدی در ادامه تاکید کرد: در بخشهای مختلف کشاورزی باید از علوم مرتبط استفاده کنیم زیرا امروزه بسیاری از کشاورزان از پیشرفتهای علمی در این عرصه محروم هستند.

وی با بیان اینکه از برخی اقلام برداشت 18 برابری از استاندارد مورد نظر علمی انجام شده است، گفت: انتقال مهارت و دانش کار کشاورزی به کشاورزان راهکاری برای افزایش تولیدات است که بسیجیان اقشار مرتبط در این عرصه ورود پیدا کردهاند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اینکه فتحالمبین بیتالمقدس در عرصه اقتصادی انجام شود باید مسئولان از ظرفیت بسیج حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار