صبح امروز انجام شد؛

بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از خبرگزاری دفاع مقدس

«قاسم ساعدی» نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان صبح امروز از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۵۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 15July 2019

بازدید ساعدی از خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «قاسم ساعدی» نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با دبیران و خبرنگاران، در جریان چگونگی انتشار اخبار این خبرگزاری قرار گرفت.

ساعدی هنگام بازدید در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دفاع مقدس خاص یک منطقه و یک استان نیست بلکه همه ایران در دفاع از تمامیت ارضی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی سهمی دارند. آنچه که مطلوب و مقصود ما باید باشد این است که در جهت احیا ایثارگری‌های ملت ایران قدم برداریم. زنده نگه داشتن حماسه آفرینی‌ها و یاد و نام شهدا و انتقال این ارزش‌ها به نسل آینده نیاز ضروری امروز ماست.

وی افزود: در واقع این برکات خون شهداست که این انقلاب را حفظ کرده است و یقین داشته باشید که کار در این فضا دارای برکات زیادی است.

ساعدی تصریح کرد: باید این نکته را در نظر داشت که استان خوزستان در واقع قلب حماسه آفرینی در سال‌های دفاع مقدس بود. خطه خوزستان هشت سال در دل آتش جنگ بوده است مردم عادی و رزمندگان در این استان در کنار هم مبارزه کردند. نیاز است تعامل بیشتری با نخبگان و اصحاب رسانه و فرهنگ استان خوزستان صورت گیرد و در این زمینه تولید محتوا باید در اولویت قرار گیرد. هر چه تلاش بیشتری صورت گیرد قطعا موثرتر عمل خواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: در اردوی راهیان نور نیز باید به این نکته توجه شود که نگاه صرفا یادمانی به آن نشود. کاروان راهیان نور باید از دل شهر‌ها عبور کند. مردم سایر شهر‌ها باید با مردم استان خوزستان از نزدیک تعامل و گفت‌وگو داشته باشند، این مساله تاثیراتی به جا می‌گذارد که قابل توجه است و پیام‌های مد نظر با این نوع برنامه‌ریزی بهتر و عمیق‌تر منتقل می‌شود.

ساعدی گفت: جبهه مقاومت علیه همه دنیای غرب ایجاد شده است. یمن، فلسطین، عراق و ایران همه یک جبهه واحده را شکل می‌دهند. خدای نکرده اگر دنیای استکباری غرب بر این جبهه فائق آیند در حقیقت همه دنیای اسلام را تسخیر کرده‌اند. برای آن‌ها کشور‌های دیگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نیستند و حتی برخی از این کشور‌ها از خود اراده‌ای ندارند. لذا بحث اطلاع‌رسانی و پوشش و نشر اخبار حوزه مقاومت اسلامی لازم و ضروری است. ارتباط با رسانه‌های جهان اسلام نیز در تعامل کشور‌های اسلامی موثر است.

ما در فضای فرهنگی‌ای نفس می‌کشیم که غرب با همه توان خود آن را نشانه گرفته است. بخصوص که انقلاب اسلامی ایران هدف نهایی همجمه فرهنگی دشمنان است. حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی در کنار فرهنگ اصیل ایرانی می‌تواند ما را در مقابل این هجمه‌ها مصون کند. فرهنگ اسلامی ـ. ایرانی خود را باید از منظر مردم شناسی و جامعه شناسی بشناسیم و آن را انتقال دهیم. باید مراقب گسست فرهنگی که در کشور در حال شکل گیری است باشیم. در روزگاری که جوانان ما فرصتی برای مطالعه نمی‌گذارند ما باید در خلال اخبار و مطالبی که منتشر می‌کنیم به طور خلاصه محتوای فرهنگی خود را به آن‌ها منتقل کنیم.

وی اذعان کرد:بعد از دوره رنسانس، اروپایی‌ها بیشتر بر مساله هنر و فرهنگ متمرکز شدند چرا که دریافتند هنر ابزار بسیار قدرتمدی است و اکنون نیز با رسانه فرهنگ و هنر به اهداف سیاسی خود می‌رسند. در غرب با هنر مظاهر تمدن خود را مطرح می‌کنند و حتی از قهرمانان جنگی خود حرف می‌زنند و آن‌ها را معرفی می‌کنند. برای همین حوزه هنر و فرهنگ بسیار حساس و از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ساعدی افزود: باید توجه داشت که فرهنگ دفاع و ایثارگری به هشت سال جنگ تحمیلی خلاصه نمی‌شود، مقاومت مردم بوشهر و خوزستان علیه نیرو‌های انگلیسی در جنگ جهانی دوم و قیام دلیران تنگستان، جهاد عشایر خوزستان و حتی قیام سربداران نیز جزئی از دفاع مقدس محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. در دشت آزادگان ۳۵۰ نفر در جنگ جهانی دوم به شهادت رسیدند. وقتی آیت‌الله سید کاظم یزدی فتوا به مقابله علیه انگلیسی‌ها داد مردم بسیاری وارد میدان شدند. لذا سبقه جهاد و ایثار در این مملکت بسیار طولانی است که به حادثه کربلا برمی‌گردد ما این روحیه جهاد را از عاشورا گرفته‌ایم. رسانه‌ها باید به این مقوله توجه جدی و اهتمام ویژه‌ای نشان دهند.

سوابق تحصیلی و اجرایی و فرهنگی

ساعدی از اول تا چهارم ابتدایی را بصورت چند پایه در دبستان ابتدایی مهرآیین روستای نعمه گذراند و سپس کلاس پنجم را در دبستان غزالی روستای مالکیه سفلی (همان ناصر طرفی فعلی) به پایان رساند و مقطع راهنمایی را در مدرسه راهنمایی رستاخیز سابق که در جریان پیروزی انقلاب به مدرسه شهید باهنر فعلی تغییر نام یافت و در خرداد سال 59 مقطع راهنمایی خودبه پایان رساند و سپس با شروع جنگ تحمیلی در شهریور 1359 و مهاجرت مردم از منطقه به مدت دو سال ترک تحصیل کرد و با برگشتن مردم در سال 62 در دبیرستانهای شهرستان به درس خود ادامه داد و سپس در خرداد 1365 موفق به اخذ دیپلم خود شد.

وی در مهر همان سال موفق به ورود به مرکز تربیت معلم حضرت رسول اکرم (ص) در اهواز شد و بعد از دو سال تحصیل به کار معلمی و تدریس در مدارس روستایی و شهری سوسنگرد مشغول شد و سپس در سال 1369 در کنکور سراسری در گروه علوم انسانی شرکت کرد و با کسب رتبه 407 در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران قبول شد و بعد از دو سال تحصیل سپس در سال 1385 در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرد و در رشته جامعه شناسی (مطالعات زنان) دانشگاه علامه طباطبایی تهران با رتبه علمی 10 وارد شد. و بعد از دو ترم تحصیل در این رشته بعلت شرایط نامساعد کاری ترک تحصیل کرد و بلافاصله در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و با رتبه علمی سوم در رشته جامعه شناسی در دانشگاه جامع شوشتر پذیرفته شد و بعد از دو سال تحصیل و با اخذ درجه عالی در پایان نامه و معدل (الف) فارغ التحصیل شد.

سوابق ساعدی در جبهه و جنگ

_ در سال 61 بعنوان فرمانده پایگاه شهید ناصر طرفی روستایی مالکیه سفلی
_ در سال 62 به جبهه اعزام شد و در منطقه عملیاتی الفجر مقدماتی _خیبر شرکت کرد
_ در ادامه کمین های اطراف جزایر مجنون بعنوان بی سیم چی مشغول بود
_ در ادامه سال 63 بعنوان جانشین حوزه دو شهرستان هویزه و سپس بعنوان فرمانده حوزه بسیج شهر هویزه مشغول بود
_ در سال 64 در منطقه عملیاتی طلائیه و هورالعظیم مشغول بود
_ در سال 65 بعنوان فرمانده دسته و سپس بعنوان جانشین فرمانده گروهان یکم در گردان حضرت قائم (عج) در چذابه
_ در سال 66 بعنوان مسئول پرسنلی گردان حضرت قائم (عج) درمنطقه عملیاتی بستان مشغول بود
_ سپس در سال 74 بعنوان فرمانده گروهان دو از گردان روستایی عاشورا مشغول بود
_ در سال 77 بعنوان جانشین فرمانده گردان روستایی عاشورا مشغول بکار شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار