یادداشت/ سمانه حسن‎خانی

حج سیاسی؛ بزرگ‎ترین تجمع جهانی برای مقابله با مستکبران

مسلمانان جهان در بزرگ‎ترین تجمع جهانی (مناسک حج)، در کنار خودسازی و بیعت دوباره با معبودشان با وحدت و یکپارچگی در مقابل مستکبران جهان می‎ایستند و با برائت از مشرکین سیاستی که عین دین است را به نمایش می‎گذارند.
کد خبر: ۳۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 16July 2019

/گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس _ سمانه حسن‎خانی؛ رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار با کارگزاران حج فرمودند: «از جمله‌ی خطاهای بزرگی که همیشه می‌شنفتیم، حالا هم گاهی از بعضی از زبانهای بی‌مبالات نسبت به حقایق اسلامی صادر می‎شود این است که «حج را سیاسی نکنید»؛ یعنی چه سیاسی نکنید؟ آنچه ما در حج لازم داریم از امور سیاسی، عین تعالیم اسلام است. ما اگر در حج از ملت فلسطین یا مظلومین دنیای اسلام مثل مظلومین یمن و دیگران دفاع می‎کنیم و حمایت می‎کنیم، این البته یک کار سیاسی است اما سیاستی است عین تعالیم اسلامی»

از عصر پیامبر اسلام (ص) تا کنون مناسک حج برگزار می‏‎شود و همه مسلمانان از اقصی نقاط جهان در یک نقطه و روزهای مشخصی گرد هم می‎آیند و بزرگ‎ترین تجمع جهانی را به نمایش می‎گذارند و در این فرصت به وجود آمده در کنار خودسازی و بیعت دوباره با معبودشان با وحدت و یکپارچگی در مقابل مستکبران جهان می‎ایستند.

در این مقطع زمانی که تحولات مختلفی در جهان و از جمله در خاورمیانه شکل گرفته اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان در مقابل مستکبران و زورگویان ضرورت می‎یابد تا با حفظ اتحاد نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی کرده و در تقویت وحدت گام های استواری بردارند.

هنگامی که صحبت از وحدت اسلامی و یکپارچگی به میان می‎آید تا با صیانت از دین اسلام به دشمنان فرصت ایجاد تفرقه بین امت‎های اسلامی داده نشود به سیاسی بودن حج پی می‎بریم. آمریکا و برخی از متحدانش همواره به دنبال جنگ افروزی و تفرقه‎افکنی میان کشورهای غرب آسیا هستند و با راهبرد تبلیغاتی و جنگ روانی «ایران هراسی» سعی دارند آرامش منطقه را از بین ببرند.

دلیل اصلی اتخاذ این راهبرد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که همواره کانون توجهات اکثر کشورهای اسلامی است و همچنین موقعیت ژئو استراتژیک کشورمان که توانسته بازیگر تاثیرگذار در منطقه باشد بیش از همه آمریکا را کلافه کرده است؛ تا جایی که ناتوی عربی را با عربستان علیه ایران راه اندازی کرده و با تشکیل ائتلاف دسته جمعی با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله اردن و مصر برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه تلاش می‎کند.

عربستان هم سالهاست که حامی راهبردهای آمریکاست و از هر اقدام واشنگتن علیه ایران استقبال می کند و متقابلا آمریکا هم سعی دارد خواسته آنها را علیه ایران اجرا کند و جسارت ریاض را در منطقه بیشتر کرده تا جایی که با تغذیه تسلیحات نظامی آمریکا به یمن حمله می کند و از این جنایتش هیچ ابایی  ندارد.

براین اساس وقتی شاهد این اتفاقات در جهان هستیم متوجه تغییر موازنه قدرت می شویم که برخی کشورها با قلدری سعی دارند بر کشورهای کمتر توسعه یافته و ضعیف تحکم کنند و سازمان ملل هم در برابر این حرکت ها هیچ واکنش مناسبی از خود نشان نمی دهد.

با این حوادث‎های پرفراز و نشیب باید هر روز منتظر هر تنش تازه از آمریکا و متحدانش در منطقه باشیم، بنابراین کنگره عظیم حج با ابعاد مختلف سیاسی،دینی،فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی در فروکش کردن این تحولات دارد. روحانیون و اندیشمندان اسلامی می توانند سکانداران اصلی این اجتماع عظیم باشند و با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مسلمانان جهان زمینه گسترش اتحاد اسلامی را بیش از پیش برای مقابله با مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام فراهم سازند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار