سردار کارگر:

ابعاد دفاع مقدس هر روز گسترده‌تر می‌شود/ دفاع مقدس مصداق عینی تحقق وعده‌های الهی بود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد نهج‌البلاغه با بیان اینکه ابعاد دفاع مقدس هر روز گسترده‌تر می‌شود، گفت: حقایق و فضایل انسانی را در دفاع مقدس به طور عینی مشاهده می‌کردیم و می‌دیدیم که وعده‌هایی الهی چگونه تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۳۵۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 16July 2019

ابعاد دفاع مقدس هر روز گسترده‌تر می‌شود/ دفاع مقدس مصداق عینی تحقق وعده‌های الهی بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد نهج‌البلاغه طی سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های دفاع مقدس را به «تابلویی زیبا و ظریف» تشبیه کردند که وقتی به این تابلو نگاه می‌کنیم، متوجه عظمت آن می‌شویم. دفاع مقدس در واقع تابلوی تمام‌نمای ارزش‌های والایی چون ایثار، دلاوری، عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل توفیق و عنایت الهی است، گفت: به لطف خدا ما نیز در کنار رزمندگان اسلام در جبهه و عملیات‌های بزرگ حضور داشتیم و از نزدیک در جریان رخداد‌ها و ایثارگری‌ها بودیم؛ اما امروز که تقریبا به مدت هفت سال در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشغول به خدمت هستم، بیشتر متوجه گستردگی ابعاد دفاع مقدس شده‌‌ام.

سردار کارگر در ادامه به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: 17 دی 1396 به اتفاق سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شرفیاب شدیم و گزارشاتی را تقدیم معظم‌له کردیم که مورد رضایت ایشان قرار گرفت؛  حضرت آقا فرمودند که «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، دو سال و 10 سال نیست؛ بلکه متعلق به یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم، باید پیروزی این جنگ را تا 100، 200 سال آینده حس کنیم.»

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر لزوم اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان گفت: دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ بود که در آن تمام فضائل در یک جبهه جمع شده بود و در مقابل نیز تمام رذائل قرار داشت. ما در کودکی از امیرالمومنین (ع) و واقعه کربلا شنیده بودیم؛ اما در دوران دفاع مقدس این حقایق و فضایل انسانی را به طور عینی مشاهده کردیم و ملاحظه کردیم که وعده‌هایی الهی چگونه تحقق می‌یابد.

وی جوانان امروز کشور را بهتر از جوانان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: جوانان ما، جوانان مؤمن و خوبی هستند. سال گذشته بیش از هفت میلیون‌ نفر به مناطق عملیاتی راهیان نور سفر کرده‌اند که بیش از 70 درصد آنان از جوانان مومن و انقلابی تشکیل می‌دادند که این خود بیانگر علاقه جوانان به جریان دفاع مقدس است؛ لذا فضاسازی که امروز دشمنان علیه جوانان به راه انداخته‌اند به دور از واقعیت است.  بنده معتقدم جوانان امروز، از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس بهتر‌ و با بصیرتر هستند؛ بارها این موضوع را در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرده‌ام؛ چرا که ما در دوران دفاع مقدس آنچنان مورد تهاجم فرهنگی قرار نداشتیم؛ اما امروز جوانان کشورمان با وجود هجمه‌های سهمگین فرهنگی همچنان به انقلاب اسلامی پایبند و نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس تعهد و غیرت دارند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ایمان و تقوا در شکست دشمن گفت: سردار صفاری نقل ‌می‌کرد هنگامی‌که دشمن در فکه هجوم آورده و فرمانده عملیات نیز بر عهده سردار «حسن باقری» بود، اول صبح تانک‌های بعثی به سمت ما در حال پیشروی بودند؛ یکی از نیروهای ارتش که متخصص پرتاب موشک تاو بود، چند تانک عراقی را منهدم کرد و بچه‌های ما تکبیر گویان شادی کردند، اما چند موشک بعدی به اهداف اصابت نکرد. رزمنده ارتشی کار را ادامه نداد و عنوان کرد که من قادر به پرتاب موشک نیستم! هر چه از او درخواست کردیم قبول نکرد. سردار صفاری می‌گفت من خیلی التماس کردم که تانک‌ها را بزند که قبول نکرد؛ اما وقتی او را به حضرت زهرا (سلام الله علیها) قسم دادم، قبول کرد و گفت باید من وضو بگیرم و دو رکعت نماز بخوانم. بعد از نماز به ما گفت «اگر تانک‌ها را زدم، شادی نکنید» و ما قبول کردیم. رزمنده ارتشی چندین تانک و یک بالگرد عراقی را منفجر کرد و در نهایت عراقی‌ها عقب‌نشینی کردند. بعد از انهدام تانک‌های دشمن وقتی ماجرای وضو و نماز را پرسیدیم، گفت من به این آیه قرآن معتقدم که «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» زمانی که تانک‌ها را منفجر کردم، خدا را اصل می‌دانستم، اما وقتی شما شادی کردید من به خودم قائل شدم و چند تا از موشک‌ها به خطا رفت.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به دستورات الهی عمل کردند و پیروز شدند، گفت: عمل به قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث علت پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: امروز نیز صرفاً به تجهیزات نظامی متکی نیستیم. کنترل پهپاد آرکیو ۱۷۰ آمریکا در آسمان و مهندسی معکوس آن و یا همان عملیات مهمی که موجب دستگیری عبدالمالک ریگی شد و دنیا از عملیات پیچیده آن متحیر شد نیز همگی کار خدا بود. ما همه تکنیک‌های عملیاتی را به کار می‌گیریم؛ اما معتقدیم نتیجه بواسطه خدا محقق می‌شود. بر همین اساس بود که حضرت امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

سردار کارگر در ادامه افزود: ما در عملیات مهران نیز از کمترین تجهیزات برخوردار بودیم، تنها لشکری که بیشترین گردان را داشت، لشکری 41 ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود که این لشکر نیز تنها چند گردان داشت و امام فرمودند «مهران باید آزاد شود» و هنگامی‌ که این شهر آزاد شد، حضرت امام فرمودند «مهران را خدا آزاد کرد»؛ این امدادها و عنایات الهی درس‌های دفاع مقدس است که نباید آن‌ها را فراموش کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امدادهای غیبی، جایگاه قرآن و نقش امام (ره) موضوعاتی است که در بحث دفاع مقدس کم‌تر به آن پرداخته شده است؛ این در حالی است که اکثر رزمندگانی که به شهادت رسیده‌اند، در جیب خود قرآن داشتند. شب‌های عملیات رزمنده‌ها نامه امیرالمومنین (ع) خطاب به «محمد حنفیه» را می‌خواندند؛ این کلام به دلیل انتصاب به امام معصوم، اثرگذار بود. نقش نهج‌البلاغه و ائمه علیهم السلام در دفاع مقدس را نیز باید تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: شهید همدانی می‌گفت پیاده کردن الگوی دفاع مقدس و بسیج مردمی در سوریه منجر به موفقیت شد؛ لذا خیلی مهم است که بدانیم فرماندهی دفاع مقدس بر عهده یک روحانی بود که اگر ایشان نبودند ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم. دنیا به دنبال این بود که صدام پیروز شود؛ ولی خدا خواست که امام (ره) پیروز میدان و صدام شکست خورده باشد. بنابراین ما به وجود نهج‌‎‎البلاغه نیازمندیم و خوب است دانشجویان در مسائل تحقیقی و پایان‌نامه‌ها نیز به موضوع «نهج‌البلاغه و دفاع مقدس» بپردازند؛ چراکه ما در این موضوعات خیلی کم کار کرده‌ایم.

سردار کارگر در پایان یادمان‌های راهیان نور را ظرفیت مهمی برای تبیین و ترویج نهج‌‎البلاغه دانست و اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند تفسیر قرآن و نهج‌‌البلاغه کار تخصصی نیست؛ درحالی که این موضوعات، تخصصی هستند و کسی که به این موضوعات می‌پردازد باید تقوا، تخصص و علم آن را داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها