عرب خردمند:

رونمایی از ماخذشناسی فعالیت پزشکان در دفاع مقدس/ مقام جانباز را به خوبی معرفی نکرده‌ایم

مسئول مرکز تحقیقات سلامت دفاعی مؤسسه بهداری رزمی گفت: نتوانستیم مقام جانباز را به خوبی در جامعه معرفی کنیم، چون بسیاری از جانبازان در سطح ملی و بین‌المللی هستند که جامعه شناختی از جانبازی آن‌ها ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ - 16July 2019

جانباز را به خوبی معرفی نکردیم/ رونمایی از ماخذشناسی فعالیت پزشکان در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، جلیل عرب خردمند مسئول مرکز تحقیقات سلامت دفاعی مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز (سه‌شنبه) در سومین جلسه هیات امنای این مؤسسه اظهار داشت: مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برای این موضوع آغاز به کار کرد که در زمینه سلامت در دفاع مقدس غفلت‌هایی وجود داشت که یکی از این غفلت‌ها معرفی خدمات جامعه پزشکی در دفاع مقدس بود البته در کنار این موضوع جانباز را هم نتوانستیم به خوبی در جامعه معرفی کنیم، چون بسیاری از جانبازان در سطح ملی و بین المللی هستند که جامعه شناختی از جانبازی آن‌ها ندارد.

وی افزود: تدوین دستاورد‌ها و تجربه‌های دوران دفاع مقدس و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای انتقال این دستاورد‌ها به نسل آینده از جمله اهداف مهم این مؤسسه است و برای اینکه جوان امروز فرهنگ ایثار و شهادت را لمس کند، باید او را به کار گرفت.

عرب خردمند ادامه داد: امروز با شعار مرگ بر آمریکا، پنجمین تولیدکننده مغز متفکر برای آمریکا هستیم! به عبارت دیگر امروز اگر چه در شرایط تحریمی اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها قرار داریم، اما آمریکایی‌ها هیچ وقت مغز ایرانی را تحریم نکردند؛ این در حالی است که ما در کشورمان از این جوانان و مغز متفکر آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در مرکز تحقیقات سلامت دفاعی مؤسسه، تمام کتاب‌ها، پایان نامه‌ها، مقالات و طرح‌های پژوهشی مربوط به فعالیت پزشکان در دفاع مقدس را تحت عنوان ماخذشناسی آماده کردیم که تا اول مهر رونمایی می‌شود. همچنین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران دفاع مقدس را نیز به صورت واقعیت مجازی شبیه سازی کردیم.

مسئول مرکز تحقیقات سلامت دفاعی مؤسسه بهداری رزمی اضافه کرد: سالانه هشت درصد درآمد تولید ناخالص ملی صرف حوادث ترافیکی و ۲۰ درصد هم صرف تروما می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار