معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:

تدوین نقش سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تدوین نقش سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: برای تدوین نقش هر یک از دستگاه‌ها به منظور ثبت در تاریخ نامه دفاع مقدس، باید یک طرح پژوهشی مشخص تدوین شود.
کد خبر: ۳۵۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 18July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدصادق بصیری» در نشست تخصصی تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان در استانداری کرمان با اشاره به اینکه تدوین نقش سازمان ها در دوران دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: برای تدوین نقش هر یک از دستگاه‌ها به منظور ثبت در تاریخ نامه دفاع مقدس، باید یک طرح پژوهشی مشخص تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه بایستی از فرصت موجود برای جمع آوری و تدوین نقش سازما‌ن‌ها در دوران دفاع مقدس استفاده کرد و آنها را برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط کرد، افزود: با گذشت زمان این خاطرات به فراموشی سپرده شده و افراد صاحب نظر شاغل در ادارات که می توان خاطرات آنها را ثبت کرد بازنشسته شده و یا از دنیا می‌روند و ثبت این مطالب با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر بررسی آثاری که طی سال های گذشته از سوی ادارات و دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس تدوین شده بیان داشت: نیروهای فرهنگی نیز حضور فعال و منظمی در جبهه داشته‌اند و خاطرات این عزیزان نیز بایستی برای جامعه و به خصوص نسل جوان و نوپای امروز ثبت و ضبط شوند.

بصیری تصریح کرد: محوریت کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس را بایستی یک موسسه بر عهده گیرد و با همکاری سایر سازمان‌ها در این زمینه مطالب و موارد موردنظر جمع آوری و در یک کتاب با فصل بندی مناسب و شامل اقدامات تمامی بخش‌ها منتشر شود.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها وظیفه چند نهاد خاص نیست افزود: استانداری کرمان آماده ایجاد ساز و کارهای لازم برای پیگیری تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس است و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تمام توان آماده همکاری با دستگاه‌ها هستیم.

در ادامه این نشست «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: از سال 1386 پروژه تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان آغاز شده و در سال 1387 تعدادی از فرماندهان جنگ با محوریت سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» به منطقه عملیاتی اهواز اعزام و این پروژه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس باید 128 پروژه انجام شود، تصریح کرد: تاریخ نامه دفاع مقدس دارای 8 فصل است که در قالب آن به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش یگان‌های نظامی و انتظامی، نقش ادارات، ارگان‌ها و ستادها، نقش اقشار، رویکرد فرهنگی دفاع مقدس و حفظ آثار در جنگ پرداخته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با تاکید بر اینکه جهت تدوین نقش ادارات و سازمان‌ها همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد، بیان داشت: تاکنون نقش هلال احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و پست در دوران دفاع مقدس تدوین شده و مدل‌سازی لازم برای تدوین نقش تمامی ادارات و سازمان ها در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار